La doi ani de la lansarea pe piață cu nume și design de ambalaj noi, brandul de produs Minus 22 nu aduce rezultatele dorite de business. Lipsa performanței la raft este dovedită cantitativ, la nivel de vânzări, dar și calitativ, în urma unor focus grupuri cu consumatorii.
În această situație, compania Minus 22 avea nevoie de o abordare strategică nouă pentru brandul de produs, care să-i stopeze pierderile și să-i deschidă drumul spre creștere. Întrebările cu care ne-au provocat au fost: ”Cum revitalizăm brandul de produs pentru a evita pierderea consumatorilor actuali?” și ”Cum poate brandul de produs să devină relevant pentru consumatorii săi?”
Am căutat răspunsurile strategice pentru Minus 22 pornind de la certitudinea că brandurile care atrag la raft sunt cele construite în jurul consumatorilor și așteptărilor lor de la produs. Am analizat dacă numele și designul de ambalaj actuale sunt relevante pentru consumator, dacă diferențiază brandul între competitori și dacă oferă șanse de extensie a portofoliului de produse. Concluzia a fost categorică: un rebranding total pentru a dezvolta un brand de produs care să răspundă așteptărilor consumatorului.
Noile tehnologii fac ca produsele congelate să păstreaze intacte gustul și proprietățile nutritive ale ingredientelor naturale, pentru că sunt înghețate imediat după pescuire / recoltare. De aici și ideea brandului, Culmea prospețimii bine păstrată, care vorbește despre conservarea momentului de maximă prospețime a ingredientelor / produselor. Dedicarea cu care compania își alege furnizorii (pentru a reduce la minim timpul dintre captură și pregătirea produselor) este felul în care compania le asigură consumatorilor accesul la produse proaspete, care își păstrează proprietățile.
Numele brandului, Minus 22 făcea referire la temperatura la care sunt păstrate produsele congelate și avea înțeles doar pentru specialiști, nu și pentru consumatori. Odată definită ideea de brand, am creat un nume nou, capabil să o comunice publicului-țintă. Vivelis exprimă prospețime și vivacitate, are un înțeles ușor de decodificat de consumatori și permite extinderea brandului în multiple categorii (pește, semi-preparate, legume, fructe etc.).
Noul design de master packaging a fost gândit să pună în valoare caracteristicile brandului (prospețime, onestitate), dar să și răspundă așteptărilor vizuale ale consumatorului. Întregul sistem de identitate (simbol, culori, pattern, imagistică) permite extensia brandului în mai multe categorii de produse fără să pună în pericol consecvența la nivel vizual. Mai multe detalii despre abordarea noastră în designul de packaging, găsești în acest articol.
Pattern-uri inspirate din originea ingredientelor asigură diferențierea între categoriile de produse și unicitate la raft.
Pentru relansare, echipa companiei ne-a provocat să construim platforma creativă de comunicare.Plecând de la caracteristicile consumatorului modern și inspirați de ideea brandului, am generat ideea creativă de comunicare „Vivelis te ajută să fii tu și să faci ceea ce te definește”. Suntem mereu constrânși de presiunea timpului și uităm să ne facem timp pentru pasiunile noastre, cele care ne aduc cu adevărat bucurie. Vivelis ne ajută să facem ceea ce ne împlinește. Cum? Cu alternative rapide de gătit (pește, legume, semipreparate), combinații care să îți ofere idei în pregătirea unei mese pe gustul tău.
Platforma de comunicare conține un set de regului de scriere a mesajelor de brand și de design, prin care brandul Vivelis să comunice coerent și strategic, în funcție de public.
Citește mai mult