Hereditas

Producătorul de vinuri Senator Wine decide să-și mărească portofoliul cu un vin ecologic, din struguri recoltați pe cea mai mare podgorie ecologică din țară și una dintre cele mai mari din zona de Sud a Europei. Am fost invitați să găsim o soluție de branding pentru a surprinde unicitatea acestei podgorii și a putea penetra o piață tradiționalistă, în care categoria de vin ecologic este în stadiul incipient de dezvoltare.

Provocarea de business

Provocarea pe care ne-a adus-o Senator Wine a fost de a menține în construcția brandului un echilibru între elementele tradiționaliste, cu care consumatorul asociază un vin de calitate și elemente care să dezvăluie originea ecologică a produsului. Un echilibru între a stârni curiozitatea consumatorilor încă ne-educați în privința vinurilor ecologice și nevoia de diferențiere  într-un peisaj dominat de vinuri care poartă numele tradițional al podgoriei sau sunt “înnobilate” prin alăturarea unor titluri sau însemne nobiliare (Chateaux, Prince etc.).

Abordarea noastră

O poveste autentică este o poveste care deschide ușor o conversație într-un spațiu nou, în cazul nostru în categoria vinurilor ecologice. Astfel, strategia pe care am abordat-o a fost să descoperim povestea autentică, care confirmă originea ecologică a produsului, pe care să o transpunem în construcția brandului de produs.

Soluția de branding

Un brand autentic are în spate o poveste autentică

Am vizitat podgoria de la Însurăței, de unde provin strugurii, și am discutat cu localnicii pentru a descoperi povestea locului și care sunt elementele care îl caracterizează. Astfel, am descoperit că dropia este simbol pentru comunitate și pentru regiune și că dispariția acestei păsări maiestuoase s-a datorat unei agriculturi intensive, desfășurate cu mulți ani în urmă. De aceea, am considerat acest simbol o metaforă sugestivă, dat fiind faptul că actuala podgorie este cultivată și întreținută în condiții ecologice, cu respect față de pământ și față de un consumator în căutare de vin ecologic.

Numele brandului inspirat de povestea unui loc aparte

Am exprimat povestea și prin nume, plecând de la cuvântul latinesc ”hereditas – moștenire”. Hereditas este despre a trăi în armonie cu natura și a lăsa în urmă un cadru natural echilibrat. Când natura este protejată, este la rândul ei generoasă cu noi și dă naștere unor lucruri unice, ca dropia sau vinul Hereditas.

Premium prin nume și design

Am susținut poziționarea premium a produsului atât prin nume, cât și prin designul etichetei, folosind simbolul dropiei și construind un peisaj autentic, local, în tușe și culori elegante.

Citește mai mult

Închide

A intra pe piața vinurilor tradiționaliste cu un vin ecologic este o îndrăzneală. Mai ales că industria produselor ecologice de consum nu a atins încă un nivel optim de conștientizare și de accesibilitate. Însă, printre noi se află și curajoși care deschid categorii noi sau aduc mai aproape nevoi noi ale consumatorilor. Este și cazul Hereditas. Am fost încântați să aflăm că în România există una dintre cele mai mari podgorii ecologice din Europa și să putem da un start bun în dezvoltarea acestui brand.
Mona Ursu, CEO Brandfusion

Construim soluții pentru
contexte diverse de business

Vezi procesul nostru