Provocarea de business
Provocarea pe care ne-a adus-o Senator Wine a fost de a menține în construcția brandului un echilibru între elementele tradiționaliste, cu care consumatorul asociază un vin de calitate și elemente care să dezvăluie originea ecologică a produsului. Un echilibru între a stârni curiozitatea consumatorilor încă ne-educați în privința vinurilor ecologice și nevoia de diferențiere într-un peisaj dominat de vinuri care poartă numele tradițional al podgoriei sau sunt “înnobilate” prin alăturarea unor titluri sau însemne nobiliare (Chateaux, Prince etc.).
Abordarea noastră
O poveste autentică este o poveste care deschide ușor o conversație într-un spațiu nou, în cazul nostru în categoria vinurilor ecologice. Astfel, strategia pe care am abordat-o a fost să descoperim povestea autentică, care confirmă originea ecologică a produsului, pe care să o transpunem în construcția brandului de produs.
Soluția de branding
Un brand autentic are în spate o poveste autentică
Am vizitat podgoria de la Însurăței, de unde provin strugurii, și am discutat cu localnicii pentru a descoperi povestea locului și care sunt elementele care îl caracterizează. Astfel, am descoperit că dropia este simbol pentru comunitate și pentru regiune și că dispariția acestei păsări maiestuoase s-a datorat unei agriculturi intensive, desfășurate cu mulți ani în urmă. De aceea, am considerat acest simbol o metaforă sugestivă, dat fiind faptul că actuala podgorie este cultivată și întreținută în condiții ecologice, cu respect față de pământ și față de un consumator în căutare de vin ecologic.
Numele brandului inspirat de povestea unui loc aparte
Am exprimat povestea și prin nume, plecând de la cuvântul latinesc ”hereditas – moștenire”. Hereditas este despre a trăi în armonie cu natura și a lăsa în urmă un cadru natural echilibrat. Când natura este protejată, este la rândul ei generoasă cu noi și dă naștere unor lucruri unice, ca dropia sau vinul Hereditas.
Premium prin nume și design
Am susținut poziționarea premium a produsului atât prin nume, cât și prin designul etichetei, folosind simbolul dropiei și construind un peisaj autentic, local, în tușe și culori elegante.