Business-ul Dental Excellence a început ca majoritatea cabinetelor stomatologice din România - oferind serviciile unui medic specialist și crescându-și numărul de pacienți prin recomandări. Treptat, echipa de medici s-a extins, specializările s-au diversificat, iar pachetul de servicii s-a mărit. Dezvoltarea a însemnat și mutarea într-un spațiu mai mare, achiziționarea de aparatură nouă și trecerea de la statutul de cabinet la cel de clinică.
Toate aceste schimbări de business trebuiau făcute vizibile în exterior, atât către pacienții existenți și cei potențiali, cât și către industrie. Astfel că business-ul decide să treacă printr-un proces de rebranding care să-l poziționeze în rândul clinicilor dentare, să-l ajute să se dezvolte în zona de servicii pentru copii și să-și crească notorietatea în rândul pacienților.
Într-o categorie atât de fragmentată, brandul poate ajuta business-ul să se diferențieze dacă este construit pe un adevăr autentic. Strategia recomandată pentru Dental Excellence a fost aceea de a lucra cu echipa brandului pentru a descoperi acel lucru care îi face cu adevărat unici, dincolo de dotări medicale, specializarea medicilor sau spații de lucru.
De la începutul proiectului am căutat să înțelegem care sunt lucrurile care motivează echipa Dental Excellence, dincolo de argumentele de business. Am intervievat antreprenorii, am adus împreună diferite competențe din clinică pentru a identifica trăsăturile brandului și am descifrat care este filozofia folosită de coordonatorul medical, Dr. Luisa Caragea, în pregătirea echipe sale de medici. Am descoperit o echipă care pune pe prim plan confortul emoțional al pacientului și încearcă să-l sprijine pentru a putea zâmbi din nou.
Am continuat procesul de redefinire a brandului cu interviuri cu pacienți existenți și pacienți pierduți pentru a vedea care sunt lucrurile care i-au convins să aleagă Dental Excellence, cum percep clinica și care sunt așteptările pe care le au de la astfel de clinici. Interviurile ne-au confirmat grija deosebită avută pentru pacienți, relațiile foarte prietenoase stabilite între medici și pacienți și siguranța pe care o oferă Dental Excellence.
Medicina își are originea într-o relație profund umană - dorința de a ajuta semenii. În timp, titlurile și specializările au dus la răcirea acestei relații. Medicii au devenit autorități de necontestat, în turnuri de fildeș, iar pacienții rămân, de multe ori, pe o poziție inferioară, în confuzie. Dental Excellence recreează această legătură umană dintre medic și pacientul său, tratând oamenii în cel mai uman mod posibil pentru ca ei, la rândul lor, să poată da mai departe ce au mai uman. De aici și promisiunea de valoare a brandului: Îngrijire de la om la om. O promisiune livrată prin deschidere, onestitate, colaborare și empatie.
Am vrut ca noua identitate să susțină această idee de umanitate împărtășită și să diferențieze brandul într-o categorie care abuza deja de simboluri specifice ca forma dintelui, zâmbetul etc. Am creat un simbol puternic, cu o bază geometrică, restilizând elementele cheie care definesc brandul. În forma finală, simbolul ilustrează grija și protecția pe care Dental Excellence o oferă pacienților săi.
Pentru paleta cromatica am ales culori puternice, adiacente domeniului medical, care sa poată acomoda orice tip de comunicare. Am setat cele trei culori principale (movul ca simbol al empatiei, bleu curat pentru deschidere și roz estetic pentru grijă) și am completat paleta cu două culori secundare, gri și bej pentru a aduce căldură și seriozitate în comunicările de brand.
Am gândit și regulile de arhitectură de brand pentru extensia Dental Excellence Junior și pentru viitoare extensii de brand. Pentru copii, am acomodat identitatea cu imagistică potrivită și am jonglat cu proporția culorilor în comunicare.
Ghidul primar de folosire a identității vizuale clarifică regulile de utilizare ale noii identități Dental Excellence: de la formatele de logo, la așezare, la dimensiune minimă, culori și typeface. Ghidul va fi utilizat de toți creatorii de conținut vizual pentru brand și va asigura coerența și consistența tuturor materialelor de comunicare.
Citește mai mult