Kindora
În piața produselor destinate persoanelor care doresc să slăbească există multiple opțiuni. Unele promit rezultate rapide, altele susțin activitatea fizică asociată procesului de slăbire sau substituie alimentația obișnuită. Însă nici una dintre acestea nu se adresează în mod holistic provocărilor celor care se angajează în acest demers de cele mai multe ori anevoios. Aceasta este oportunitatea identificată de un medic nutriționist care și-a propus să creeze o gamă de suplimente alimentare adaptate diferitelor tipuri de diete recomandate pentru slăbire, pentru a ajuta la gestionarea efectelor secundare ale acestora și a contribui la succesul lor pe termen lung.
Provocarea de business
Noul brand vrea să intre pe piață cu un portofoliu de produse special concepute pentru a menține echilibrul nutritiv și starea generală de bine, fiecare dedicat unui anumit tip de dietă dintre cele consacrate – dieta disociată, dieta ketogenică, post intermitent etc. Totodată, aspirația inițiatorului său este de a oferi mai mult decât un produs, de a crea o comunitate în jurul brandului și a fi un aliat de la începutul și până la finalul călătoriei de transformare personală. Pentru a împlini această curajoasă viziune, noul brand avea nevoie de o poziționare și o identitate pe măsură.
Soluția de branding
Am început procesul de branding cu analiza riguroasă a pieței și competiției, a profilului, nevoilor și „durerilor” celor care se angajează într-un proces de slăbire, a limitărilor cu privire la categoria suplimentelor alimentare adresate acestora. Astfel, am stabilit ruta de poziționare a noului brand trasată de promisiunea unui sprijin autentic și a unor soluții susținute de știință, care să asigure atât rezultate la nivel fizic, cât și confortul mental și emoțional al consumatorilor.
Platforma de brand a fost construită în jurul ideii „Dare to Lose” („Îndrăznește să pierzi”), ca un manifest pentru curajul necesar de a începe călătoria de transformare și pentru ajutorul necondiționat oferit consumatorului, cu deplină empatie și autenticitate, pe parcursul acesteia. Acesta a fost cadrul strategic pentru crearea numelui și identității verbale ale noului brand Kindora.
În ceea ce privește identitatea vizuală și designul de ambalaj, scopul a fost de a ieși din tiparele categoriei suplimentelor alimentare, vizând mai degrabă asocierea cu brandurile de beauty și lifestyle. Simbolul din logo este construit prin îmbinarea a doua litere O din fontul ales pentru wordmark, pentru a evoca sinergia dintre brand și consumator și, totodată, „scânteia” care dă curajul de a începe transformarea, iar asemănarea lui cu un atom pune în valoare componenta științifică a brandului. Fontul elegant, cu caractere și forme avangardiste, adaugă personalitate și completează armonios logo-ul. Paleta cromatică este inspirată din natură și ajută la diferențierea produselor în portofoliu și a limbajului vizual folosit în comunicarea acestora, prin tonurile echilibrate, cu accente moderne, specifice brandurilor de beauty și lifestyle.
Ambalajul Kindora are la bază estetica specifică industriei beauty și este gândit să se integreze armonios în obiceiurile și viața consumatorului, distanțându-se, în același timp, de orice asociere cu ambalajele tradiționale din categoria suplimentelor alimentare. Un alt aspect central al conceptului este transparența borcanului ce oferă o notă sofisticată, permițând în același timp vizualizarea capsulelor din interior. Acest detaliu subtil, dar esențial, duce cu gândul la onestitatea brandului și promisiunea de a pune în prim-plan nevoile și așteptările consumatorilor.
Fiind gândit ca un brand cu prezență și comunicare orientate către mediul digital, am dezvoltat și exemplificat limbajul său vizual într-un ghid stilistic pentru social media, pentru a asigura coerență și impact în perioada lansării.
Citește mai mult