Oana Raitmaer, Financial & Logistics

Cum i-ai explica cuiva din exterior ce este Brandfusion și cu ce se ocupă?

Brandfusion face parte dintr-o nișă, musai necesară într-o economie, să zic așa, în mișcare, dedicată educării antreprenorilor. Este ca o activitate de consultanță. Așa cum te gândești la început să-ți faci o firmă și vorbești cu un avocat, un contabil, la fel ar trebui să faci primul pas către Brandfusion pentru a-ți configura și a-ți macheta visurile sau conceptul tău ca antreprenor despre viitoarea ta firmă.

Și cum ai descrie în câteva cuvinte munca ta la Brandfusion?

Munca mea la Brandfusion este făcută din bucățele, multe și mărunte, cum ar fi activitățile nevăzute, din spate. Adică te uiți așa la un ceas frumos și vezi că merge, dar sunt multe rotițe în spate, ale echipei, și o bucată din angrenaj sunt și eu, cea care se ocupă de legătura între rotițe, cu echipa de tehnologie, cu cea de strategie, cu furnizorii, cu clienții, cu contabilitatea, cu instituțiile statului. Sunt omul de legătură, și în cadrul echipei, dar și cu exteriorul.

Povestește-ne cum se desfășoară o zi obișnuită la job.

Începe cu o listă ”to do” destul de lungă, din care fac tot posibilul să tai cât mai multe, la care, la sfârșitul zilei, se adaugă la fel de multe, sau poate chiar mai multe. :)

Sunt activități de rutină, pe care le fac în fiecare zi, și sunt activități care vin așa din când în când. Cele de rutină țin de legătura cu firma de contabilitate, actualizarea situației cu furnizorii, cu încasările de la clienți, și poate să mai apară de făcut o factură, de făcut o anexă la un contract, sau pot fi activități mai stufoase, care se pot întinde pe mai multe zile, cum ar fi predarea contabilității primare către firma de contabilitate, sau participarea la inventar. În plus, mai pot fi activitățile cu echipa, de care mi-e dor și care vin, așa, ad-hoc, când ne hotărâm să organizăm ceva drăguț.

Consideri că în munca ta mai sunt lucruri de învățat, sau unele pe care ți-ai dori să le faci mai mult?

Da, mi-ar plăcea să-mi permită mai mult timpul să scotocesc prin aplicații, programe, să descopăr cum mă poate ajuta, spre exemplu, Excel-ul, cu care lucrez de atâția ani, să-mi ușurez munca, știind că poate mult mai mult decât îi cer eu acum. Instrumentele de lucru sunt oricum într-un continuu proces de adaptare. Acum 11 ani, nu vorbeam de Zoom, sau Slack, sau încă plimbam hârtiile către diferite instituții ale statului toată ziua în mașină, iar acum avem semnătură în format digital, o aplicăm și trimitem documentele pe e-mail, sau le încărcăm într-un spațiu virtual în care poți să descoperi niște informații fără să mai faci drumuri la ghișee. Atât timp cât totul este în schimbare, mereu voi avea ceva de învățat.

În plan personal ai un proiect căruia ți-ai dori să te dedici? Care ar fi acela?

Și în plan personal vreau să scotocesc și să mai învăț câte ceva legat de prelucrarea foto.

Știm că ești pasionată de fotografie. Ce îți place să fotografiezi cel mai mult?

Ca un începător care se află cu aparatul în mână și vrea să descopere, normal că am încercat să abordez orice, mult, tot, până îmi fac o idee ce mi s-ar potrivi și ce-mi place cel mai mult, drept pentru care am obiective și pentru landscape, și pentru portret, și pentru fotografie macro. Bineînțeles, mă las inspirată și de context, că poate sunt într-o vacanță în Grecia și fac poze landscape de pe barcă, sau fac portrete copiilor prietenilor, sau stau pe burtă și mă uit cum mănâncă furnicile și fac macro.

Dar din toate, mă fascinează cel mai mult lumea macro. Am descoperit că e ceva fantastic acolo, ceva ce nu se vede, și mi-ar plăcea ca, în afară de mine, să mai descopere acel ceva și alții. Cel mai la îndemână îmi sunt, deocamdată, florile, pentru că sunt niște subiecte foarte cuminți, și le pot pune în orice poziție, stau să le ciufulesc petalele și să intru în intimitatea lor. :)

Există o persoană a cărei viață să ți se pară atât de interesantă, încât ai vrea să o trăiești pentru o zi?  

Nu știu dacă cineva anume ca persoană, dar dacă tot am intrat în subiectul de dinainte, de a vedea lumea aceea mică, mică, mică, ceva ce mă gândesc că mi-ar fi plăcut să fac în viață este să fiu într-un laborator de cercetare și să văd chestiile mici care se întâmplă acolo. Deci aș vrea să stau o zi să mă uit în niște microscoape și să încerc să înțeleg ce se întâmplă acolo.

Suntem curioși cum ți-ai organiza viața pe o insulă pustie. Care ar fi cele 5 obiecte pe care le-ai lua cu tine acolo?

Clar, unul ar fi aparatul de fotografiat, că în ultima vreme e lipit de mâna mea, o cutie de bomboane, trebuie să fie și ceva dulce :), un șezlong, că poate găsesc o umbră de copac, o carte pentru care tot mă chinuiam să-mi fac timp, și o pisică. :)

Există ceva ce ai vrea să se afle despre tine și nu ai avut ocazia să ne spui?

Că mi-e bine aici, că mi-e bine acum, că mi-e bine cu voi.

Am petrecut multe momente deosebite în echipa noastră. Îți aduci aminte de unul în mod special?

Hai să-l zic pe primul, primul moment în care am simțit echipa Brandfusion. A fost la foarte scurt timp de când venisem, nici măcar o lună, când am schimbat sediul. Atunci, în 2 zile, indiferent de treaba pe care o aveam de făcut la birou, am mutat împreună sediul, fără a apela la o firmă de mutări. Fiecare și-a luat birouașul și a încercat să-și găsească un loc al lui, să și-l amenajeze frumos, să-și ia lângă el colegul cu care se înțelegea mai bine. Mi-i aduc aminte pe toți cum își puneau șuruburi la birou, mai puneau o floare pe pervaz, un tablou pe perete. Încercam să ne aranjăm cuibul. Fiind foarte de curând venită în firmă și umblând și eu de-a lungul vieții prin diferite locuri, am simțit că acolo e familie și acolo e acasă. Și toate care au urmat au fost asemănătoare.

Cum vezi tu Brandfusion peste alți 11 ani?

E provocator răspunsul, schimbările din ultimii ani fiind din ce în ce mai accelerate, mai surprinzătoare. Simt și mi-aș dori să rămână unul dintre liderii din acest segment de piață. Dacă stau să mă uit pe internet, au apărut o groază de firme care spun că fac branding și strategie printre multe altele, numai că aici este o echipă dedicată și trecută prin foarte multe proiecte, care s-a confruntat cu multe, fiind de atâția ani pe piață. Știi că stai de vorbă cu un specialist, iar asta nu se va schimba.

Văzută cu ochii tăi, cum ți se pare munca de creare de branduri?

Prima dată când am auzit de așa ceva a fost cu mulți ani înainte, atunci când Mona mi-a explicat ce urma să facă cu Brandfusion. Am zis ”wow, ăsta-i pionierat!”. În continuare, după atâția ani mi se pare că e pionierat ceea ce face Brandfusion, prin încercarea de a educa piața și oamenii de aici. Dacă pare greu să faci branding într-o țară din vest, unde există o altă piață și o altă stabilitate a brandurilor și altă educație antreprenorială, aici provocarea e cu atât mai mare și va rămâne în continuare.

Care este lucrul de care ești cel mai mândră?

Sunt mândră de mine că leg niște chestii, chiar și la Brandfusion, și în familie, între prieteni. Peste tot sunt omul de legătură, omul care provoacă niște evenimente, niște lucruri de făcut, niște acțiuni.

Construim soluții pentru
contexte diverse de business

Vezi procesul nostru