Noii consumatori, generația Millennials și, în special, generația Z care îi urmează, au crescut într-o lume în care diferențele dintre offline și online sunt aproape insesizabile. Pentru ei nu mai există o barieră între lumea digitală și lumea fizică. Li se pare natural, poate chiar obligatoriu ca experiența din online să se continue în offline și invers.
Numai să ne gândim la isteria provocată de Pokemon GO, descărcat de mai mult de jumătate de miliard de oameni. Sau de popularitatea aplicației Foursquare (45 milioane utilizatori în primii 4 ani), în special în rândul localurilor și a cafenelelor, și care te ajută să-ți construiești o viață socială digitală, în funcție de locațiile pe care le vizitezi în viața reală.
În acest context, a apărut termenul cu care specialiștii de marketing și comunicare trebuie să se familiarizeze și, mai mult, să opereze - Phygital, respectiv integrarea dintre mediul digital și cel fizic.
Cum pot găsi brandurile noi modalități organice de conectare cu consumatorul? Oferind o interacțiune integrată offline-online.
Prin integrarea mediului fizic cu cel digital, brandurile oferă consumatorilor experiențe noi și îi ajută să-și satisfacă nevoia de a trăi în ambele lumi. În plus, de multe ori, integrarea celor două medii aduce și o dimensiune funcțională pe care altfel, brandurilor le-ar fi foarte greu să o obțină.
Cum poți face asta? Iată câteva tactici utile:
1. Folosește Virtual Reality și Augmented Reality
Diferite branduri, retaileri și companii au început să lanseze tehnologii VR și AR pentru a permite consumatorilor să previzualizeze produsele înainte de a le cumpăra. International Data Corp. estimează că în decembrie retailerii ar trebui să cheltuiască 1,5 miliarde de dolari pentru dezvoltarea tehnologiilor AR și VR în 2020.
2. Fii conectat cu Chatbots (24/7) și Live Chat
O metodă foarte bună de a interacționa direct cu consumatorul, ce devine un must-have pentru website sau social media. Însă, atenție la implementarea lor astfel încât să nu devină ceva mecanic, ci chiar să ajute consumatorul și să-i aducă un plus de valoare.
3. Adu informații suplimentare folosind QR Coduri sau NFC
Acestea sunt doar câteva dintre instrumentele pe care le poți folosi pentru a îmbunătăți experiența consumatorului și a trece bariera dintre cele doua lumi.
Exemplu:Heinz s-a folosit de tehnologie pentru a crea noi experiențe.
Folosindu-se de Augmented Reality, consumatorii pot scana produsul la raft și primesc automat o carte virtuală de rețete și pot fi implicați într-o tombolă pentru a câștiga itemuri din lumea brandului (dispenser de ketchup, lingură de lemn, mănuși sau șorț de bucătărie)
Exemplu:Domino’s Pizza este un exemplu foarte bun de companie care se folosește de chatbot pentru a interacționa cu consumatorii săi. Gândiți-vă doar de câte ori primesc cei de la Domino's simpla întrebare - când va sosi pizza mea? Cu ajutorul chatbots, consumatorii pot comanda direct din aplicația de social messaging și pot primi actualizări despre starea comenzilor lor.