Consumatorul modern este bombardat cu atât de multă informație in zilele noastre, în contextul în care în ultimii 2-3 ani, la nivel global, omenirea a dezvoltat mai multe informații decât în întreaga sa istorie.
Astăzi, consumatorii sunt conectați zilnic, își împart atenția între cel puțin două device-uri, și au acces la orice tip de informație: de la cursuri de fizica nucleară, la ultimele InstaMoments postate de celebritățile online. Însă timpul avut la dispoziție rămâne același, iar attention span-ul lor este din ce în ce mai mic. În această nouă realitate, brandurile se luptă pentru atenția consumatorilor cu mii de alți creatori de conținut, în același interval de timp.
Cum pot brandurile atrage atenția consumatorilor și crea o relație în mediul digital, cu atât de mult zgomot în jur?
Răspunsul poate fi simplu: Prin personalizarea experienței.
Brandurile pot atrage atenția consumatorului atunci când:
\ ies din paradigma generalizării (un brand pentru toți) și se concentrează pe a fi aproape de segmentul dorit
\ creează content pentru individ și nu pentru mulțime / categorie.
\ când se adresează direct consumatorului cu care interacționează în online. \ personalizează experiență online a consumatorilor săi.
Cum poți personaliza experiența consumatorului în mediul digital? Iată câteva insight-uri:
1. Conținut adaptat / personalizat în funcție de istoricul și experiențele anterioare (Data Driven Personalization)
Cum ar fi dacă, vegan fiind, atunci când intri pe blogul de rețete al unui brand ai primi sugestii de a vedea doar rețetele fară carne, asta pentru că brandul știe care au fost căutările tale anterioare? Acest lucru poate fi făcut daca prezența online este dezvoltată pe platforme evoluate de gestionare a conținutului cum este, de exemplu, platforma daneză Dynamicweb, pe care și noi, Brandfusion, dezvoltăm proiecte digitale pentru clienții noștri.
2. Integrare Customer Service în Social Media
Cum ar fi dacă atunci când intri pe contul de Social Media al unui brand ești invitat direct la conversație într-o fereastra de chat cu o persoană care poate da răspunsul la problema ta, nu doar te redirecționează mai departe? Astfel simți că brandul vorbește direct cu tine.
3. Comunicare bazată pe locație
De câte ori vi s-a întâmplat că atunci când intrați într-un mall să primiți un SMS cu o campanie de reducere sau cu o ofertă din zona de food? Geolocatia iți permite să personalizezi mesajele pe care le trimiți consumatorilor, în funcție de locul în care se află aceștia. Cum ar fi dacă, folosind o aplicație de tip shopping list, retailerul tău preferat te-ar putea anunța, atunci când ești în preajmă, ce produse trebuie să-ți mai cumperi?
4. Implicarea consumatorului în cât mai multe canale de comunicare (offline și online)
Cum ar fi dacă brandurile s-ar folosi de insight-urile date de consumatori în mediul online pentru a le oferi un produs personalizat / o gamă aparte în offline?
Un exemplu bun este campania Nutella ”Unică. Asemenea ție” care a beneficiat de foarte multă expunere atât în media tradițională, cât și online, generând 10.000 de videouri create de consumatori cu versiunea lor unică de design al etichetei produsului.
Exemplu
Care/of este un brand de multivitamine care a înțeles că nu există un panaceu nici când vine vorba de produs, nici când vine vorba de comunicarea de brand. Și că, personalizarea este cea care iți asigura fidelitate. Astfel, intrând la ei pe site, pe lângă produsele clasice ești invitat să completezi un chestionar online interactiv (despre stilul tău de viață, interesele, percepția asupra vitaminelor etc.) pentru a-ți recomanda în cele din urma un pachet personalizat de vitamine.
Exemplu
Starbucks este un exemplu bun de brand care folosește geolocatia pentru a personaliza experiență consumatorilor săi fideli. Aflat în arealul unui magazin Starbucks, consumatorii care au instalată aplicația primesc bonusuri sau produse promoționale, dacă se opresc în drumul lor la cafeneaua din apropiere.