Brandurile nu mai comunica, socializeaza

Atractia instantanee pe care brandurile o poarta cu sine se datoreaza in mare parte povestii din spatele lor. Ce inseamna aceasta poveste in Social Media? In mare parte ingredientele au fost cateva la inceput -  umanizarea, implicarea, impulsurile, angajamentul. Sunt branduri pe care pur si simplu le adoram, pe altele le amintim in conversatiile cu prietenii, iar pe altele nu am vrea sa le impartim cu nimeni. Traducerea din spatele acestor actiuni o numim feedback, iar acest feedback il regasim in misiunea fiecarui storyteller de brand. Este vorba despre acea emotie puternica, emotie care revine la comunicator cu fiecare actiune a consumatorului.

Si atunci cum definim Social Media? In primul rand zicem ca a stiut sa intervina si sa confere valoare rapiditatii feedbackului. Aceasta rapiditate este cea care a facut diferentierea. Prin uneltele sociale, consumatorii au fost incurajati sa se implice activ in povestea brandului, la fiecare pas al crearii drumului acestuia. Nimic de speriat sau unfollow, libertatea de exprimare a indemnat consumatorul sa isi scrie propria poveste in legatura cu brandul, iar Social Media nu a facut decat ca aceasta poveste sa fie likeuita prin doar un simplu click.  


Totusi, in spatele impulsurilor si micilor “angajamente” ale consumatorilor catre brand, brandurile trebuie sa socializeze constant prin idei mari, actiuni indraznete si gandire agila pentru a insufla consumatori online pasionati intr-un mediu care este destul de nou. Trebuie sa stie sa comunice prin mijloace sociale inventate maine, acolo unde consumatorul deja este gata sa se implice. Atat de repede functioneaza Social Media, si atat de repede trebuie sa se adapteze si brandurile. Practic povestea brandului este aceeasi, dar ea trebuie sa permita consumatorilor sa se conecteze rapid la ea. Branduri precum Nike, Apple, Starbucks sau Coca Cola sunt printre primele care prin intermediul Social Media au stiut sa isi incurajeze fanii sa ajute brandul sa devina unul din cele mai apreciate branduri sociale. Toate aceste nume mari de pe piata au stiut sa aproprie oamenii, sa le creeze o promisiune, sa le inspire atitudinea sau pur si simplu sa ii invete sa fie cool.


Pe langa toate acestea, Social Media a stiut sa creeze povestea brandurilor si prin intermediul vizualurilor (ex. Timelineurile de pe Facebook, filmuletele de pe YouTube sau albumele foto de pe Flickr etc.), cucerind astfel o piata si mai mare si activa de consumatori.


Iar in tot acest timp, marele avantaj al Social Media ramane cel pe care stie sa il umanizeze cel mai bine: activeaza diminetile consumatorilor, creand parca propria lor poveste, nu doar a brandului in sine. Povestea noastra, a ta si in acelasi timp a Social Media, a socializarii.

Construim soluții pentru
contexte diverse de business

Vezi procesul nostru