Știm că uneori este greu să explicăm celor din mediul exterior job-ului nostru, cu ce ne ocupăm. Cum i-ai explica mamei tale ce faci, în doar câteva cuvinte?
Mă ocup de promovarea brandurilor sau a oricărui business care vrea să fie cunoscut în mediul online. De exemplu, reclamele pe care le vezi pe Facebook sau bannerele de pe orice website. Practic, în prezent, un business sau un produs care nu este și în mediul online, este la fel ca o mașină ținută tot timpul în garaj, pe care nu o vede nimeni.
Cum ar arăta o campanie de succes pentru tine?
Ca să fie de succes, o campanie trebuie să aibă în primul rând foarte bine stabilit targetul căruia urmează să i te adresezi. Indiferent de bugetul pe care îl ai la dispoziție, audiența este cea care înclină balanța către succes.
Suntem curioși să aflăm cum ai ajuns să faci job-ul acesta. A fost întâmplarea sau chemarea? Care a fost factorul declanșator?
A fost o combinație între întâmplare și chemare. Primul meu job a fost în domeniul turismului, mă ocupam de administrarea unui website de promovare a unităților de cazare din România.
Am avut șansa să mă alătur echipei înainte de lansarea acestuia, astfel că în 6 ani de zile am putut să particip la fiecare stadiu de dezvoltare a unui business nou. Și aici mă refer de la crearea bazei de date a site-ului, conținut și comunicare online.
Toate acestea, împreună cu oportunitatea de a participa și la primul curs de Google Ads la nivel instituțional în România. De aici, cursul firesc a fost să mă dedic activităților de comunicare online și așa am fost invitat in familia Brandfusion, în urmă cu 6 ani și de atunci povestea continuă să se scrie :)
Ca online marketeer, cum te influențează job-ul în alte ipostaze ale vieții? Ți-a schimbat perspectiva în vreun fel?
Sunt foarte atent la campaniile din jurul meu. Apreciez atunci când sunt targetat cu reclame relevante, ceea ce înseamnă că persoana de la capătul firului și-a făcut bine treaba. Însă acest lucru nu înseamnă că eu sunt neapărat și clientul ideal. Diferă de la business la business, unele au nevoie de trafic specializat, altele de volum.
Povestește-ne cum se desfășoară o zi la job
Mă trezește copilul la ora 7 (în zilele bune), și, până la ora 10 când avem întâlnirea de dimineață cu colegii, îmi rezolv task-urile la job-ul de tată.
La ședința cu echipa discutăm despre planificarea zilei și luăm pulsul zilei. Apoi, încep verificarea campaniilor online active, dacă sunt evenimente notabile. În funcție de indicatorii observați, hotărăsc dacă e necesar să analizez mai în profunzime și să intervin cu optimizări.
În timpul zilei, lucrez alături de echipa de design pentru realizarea de bannere, template-uri de postări în social media și alte materiale de comunicare online. Iar în funcție de proiectele existente în companie, particip la research-uri, brainstorming-uri sau workshop-uri cu clienții.
Visezi să lucrezi la un proiect ideal?
Din punctul meu de vedere, proiectul ideal este acela în care echipa de strategie și comunicare are libertate totală de “exprimare” și un buget media generos.
Ce părere ai despre conceptul Metaverse? Are vreo legătură cu ceea ce faci?
Cred că este destul de evident că tendința Metaverse este să devină un loc în care majoritatea activităților, business-urilor, vor coexista, îmbinând lumea reală cu o lume virtuală, într-o continuă evoluție.
Din perspectiva comunicării online, Metaverse mă aștept să aibă o libertate totală la nivelul creativității și al modului în care mesajul brandurilor va ajunge la clienți pentru o experiență cât mai aproape de realitatea fizică.
Există ceva care te inspiră în viața de zi cu zi?
Pot să spun că mă inspiră mult sportivii, sunt un model pentru mine, atât din punct vedere psihologic, cât și al dedicării. Îi apreciez pe Nadal, Lionel Messi, Ronnie O'Sullivan și Stephen Curry, chiar fiind norocos să-i văd live pe primii trei.
Înțelegem că-ți place mult sportul. Ai unul preferat?
Fotbalul este pe primul loc, sau cel puțin încă este. Sunt fan Dinamo și FC Barcelona și încerc să nu ratez nici un meci. În rest, urmăresc Formula 1, NBA, snooker, handbal, sărituri cu schiurile și majoritatea evenimentelor majore (olimpiade, campionate mondiale, etc.).
Suntem curioși cum ți-ai organiza viața pe o insulă pustie. Care ar fi cele 5 obiecte pe care le-ai lua cu tine acolo?
Mi-aș lua calculatorul, o minge să mă mențin în formă, o barcă și o undiță. Al 5-lea lucru ar fi o trusă de unelte să pot să fiu productiv și să găsesc un mod să-mi alimentez calculatorul :)
Am petrecut multe momente deosebite în echipa noastră. Îți aduci aminte de unul în mod special?
Prima noastră ieșire într-un teambuilding, în Bulgaria la o podgorie aproape de Dunăre. A fost o ocazie foarte plăcută să petrecem mai mult timp împreună, să ne distram și să bem vin bun.
Există ceva ce ai vrea să se afle despre tine și nu ai avut ocazia să ne spui?
Sunt foarte competitiv, îmi place să câștig, indiferent că este vorba de un sport sau de un board game. Recunosc că nu sunt un fan al motto-ului “Important e să participi”.
Îți place doar să asculți muzică sau și să dansezi?
Deși la prima vedere sunt o fire mai sobră, îmi place mult să dansez. Cred că este una dintre cele mai bune metode de a mă relaxa.
Munca remote, mai ales în job-ul tău, nu mai este de mult o utopie. Ai un loc preferat unde ți-ar plăcea să lucrezi remote?
Fiind un iubitor de natură și de drumeții, mi-ar plăcea să lucrez în munții Dolomiți, la o cabană în vârf de munte, la 3000 m.
Care este lucrul de care ești cel mai mândru?
În primul rand, sunt mândru că am fost capabil să-mi urmez pasiunea iar apoi să mă ancorez în realitate și să mă dezvolt profesional, deși background-ul meu este puțin diferit.