Ca brandul tău să se transforme într-o mașinărie bine pusă la punct, care să ofere business-ului un avantaj competitiv, trebuie doar să știi pe ce butoane să apeși.
Dacă faci primii pași în construcția brandului tău, dacă ai un business în creștere (pentru care brandul este un aliat de nădejde) sau dacă ai un business stabil, consolidat (pentru care ai încă planuri mari) e bine să ai claritate asupra statusului său actual, ca să știi ce acțiuni de brand pot servi business-ul în viitor.
Din experiența noastră în strategie de brand, această claritate asupra brandului rezultă în urma unei analize detaliate a acestuia.
Iată, așadar, 5 motive pentru care ar trebui să optezi pentru o analiză a brandului tău:
1. Afli ce elemente de unicitate posedă brandul tău, în urma analizei manifestărilor acestuia
De la numele brandului (dacă el ajută brandul să se distingă în categorie, dar și să spună ceva esențial despre acesta și menirea lui), la logoul brandului (dacă creează asocieri relevante pentru business) și până la modul de comunicare al brandului (tonul comunicării, mesaje de comunicare etc.). După o analiză detaliată, BIS (Business Information Systems) și-a dat seama că numele brandului desemna o întreagă categorie de servicii și nu-l ajuta să se diferențieze. Astfel, am creat numele Allevo (provine din latinescul ”ad+levo” – a ridica, a crește) care susține ideea brandului: accelerator de business pentru clienții săi.
2. Vezi ce loc ar putea ocupa brandul tău în peisajul competițional, în urma analizei competiției și a pieței
Întelegi care sunt competitorii relevanți cu care te lupți pentru atenția și loialitatea clienților, precum și ce oferă fiecare dintre ei diferit și unic. Prin acest lucru, afli ce loc ocupă brandul lor în mintea consumatorilor și, totodată, în decizia lor de cumpărare. Înțelegi ce oportunități și ce trenduri oferă industria în care activezi și cum îți poți asigura un avantaj competitiv care să dureze în timp. Analiza competitorilor și a promisiunilor făcute a ajutat retailerul vâlcean Annabella să-și asume locul de ”Rețeaua 100% românească”, odată cu intrarea pe piața din capitală.
3. Vezi dacă brandul tău răspunde nevoilor și aspirațiilor clienților, în urma analizei acestora
Înțelegând mai bine o serie de elemente din universul acestora (priorități, nevoi, așteptări, comportamente de cumpărare și consum), vei putea decide dacă trebuie să faci schimbări la nivel de promisiune a brandului, astfel încât să poți satisface nevoile clienților tăi. Analiza consumatorului a relevat pentru Mirodenia o nouă promisiune, în jurul ideii de 100% natural. Am redesenat ambalajul conform noii promisiuni a brandului, pentru a răspunde nevoii gospodinelor moderne de a ști ce mănâncă.
4. Afli dacă oamenii organizației tale îți înțeleg brandul și împărtășesc viziunea ta asupra lui, în urma analizei interne a companiei
Vei afla care sunt elementele brandului percepute ca valoroase de către oamenii din organizație (atribute de brand, diferențiatori) și care sunt aspectele (produsele / serviciile) pe care organizația ar trebui să pună accent. Vei descoperi care este acea idee centrală a business-ului care-i inspiră pe oameni în munca lor zilnică. Analiza internă a relevat pentru Symmetrica o caracteristică de bază a oamenilor - prețuirea relațiilor de durată, bazate pe încredere. Ulterior, am inclus această valoare în structura noului brand și am evidențiat-o prin slogan.
5. Primești o opinie avizată a unei echipe de specialiști în branding, cu privire la starea actuală a brandului tău
Vei avea ocazia să afli concluziile și recomandările echipei BrandFusion, fondate pe expertiza noastră de peste 12 ani în servicii de branding, în care am analizat, în peste 10.000 de ore, performanța unor branduri românești aflate pe primele poziții din categoria lor. Printre campionii care își continuă expansiunea, luându-și inspirația din analizele de brand făcute de echipa noastră menționăm: Austral, Axel Soft, Eversted, Glas Expert, Global Plast, Râureni, Symmetrica, Unicarm etc.