Wave Division este o agenție de marketing cu experiență de peste 20 de ani în dezvoltarea și implementarea proiectelor BTL (Below the Line) pentru branduri internaționale și locale din diferite industrii - FMCG, HORECA, retail, telecomunicații și altele. Schimbările în contextul social și de business cauzate de pandemia COVID-19 au făcut ca acțiunile de promovare desfășurate de branduri în punctele fizice de contact cu consumatorii să se restrângă semnificativ, sau chiar să se anuleze în numeroase cazuri, pentru o perioadă nedeterminată, lăsând așa-numitele agenții BTL fără “obiectul” muncii.
Pentru a atenua efectele negative asupra business-ului, Wave Division trece printr-un proces de reconfigurare a portofoliului de servicii și, totodată, a traiectoriei de dezvoltare. Astfel că, în discuția inițială cu echipa de management a agenției, am identificat împreună nevoia de clarificare a viziunii și strategiei, fiind momentul oportun de a repoziționa brandul în categorie.
Am desfășurat un workshop cu echipa extinsă a agenției pentru a înțelege care sunt implicațiile schimbărilor din activitate asupra oamenilor, dar, mai ales, pentru a descoperi viziunea, misiunea și principiile în jurul cărora aceștia se raliază și pe care se va reconstrui noul business. Pornind de aici, am formulat povestea brandului și am dezvoltat noua identitate vizuală, pentru a susține eforturile viitoare de comunicare ale companiei într-un mod actual, relevant.
Cel mai interesant a fost să descoperim că în spatele Wave Division se află oameni pentru care empatia este o valoare comună și ea îi face cu adevărat diferiți în munca lor, într-o categorie în care, de cele mai multe ori, cifrele și KPI stau la baza oricărei interacțiuni. De aici am extras esența brandului, care reflectă promisiunea sa de a face posibile conexiuni create din empatie, autentice, între branduri și oameni, articulată în sloganul Meaningful connections.
Am formulat povestea brandului Wave pornind de la elementele fundamentale care stau la baza strategiei sale, pentru a defini cadrul în care se vor dezvolta inițiativele și acțiunile viitoare în business. De asemenea, am definit, astfel, tonul vocii și mesajele cheie care vor fi folosite în comunicare.
Clarificarea structurii portofoliului de servicii a fost următorul pas pe care l-am făcut pentru a ajuta echipa Wave în procesul de operaționalizare a noii viziuni de business. În plus, am definit categoriile de servicii pentru a exemplifica modul în care va influența noua poziționare discursul brandului.
Identitatea Wave are ca punct de pornire numele brandului. Fiind unul foarte descriptiv, ne creează îndată ce îl citim o viziune foarte personală și subiectivă a ceea ce ar trebui de fapt să vedem, așa că am încercat să rupem această asociere și să ghidăm interpretarea din dintr-una comună, de val, într-una cu însemnătate, aceea de steag sub care se poate aduna comunitatea Wave.
Logo-ul este unul dinamic, care susține flexibilitatea și ușurință în adaptarea la noi condiții. Este construit din litere bold, puternice, care dau impresia de tot unitar, de comunitate bine închegată.
Dincolo de elementele de bază ale unei identități vizuale (culori, fonturi, imagini), Wave are la dispoziție o serie de componente care pot fi îmbinate pentru a crea cu ușurință layout-uri cu personalitate. Prin forme organice, desenate lejer cu mâna liberă sau fotografii decupate imperfect, am vrut să aducem brandului acel touch uman de care este nevoie într-o conexiune empatică.
O parte importantă în procesul de activare a noii poziționări Wave a fost dezvoltarea planului de comunicare pentru următoarele lunii. Am organizat o sesiune de lucru cu echipa Wave în care am definit tipurile de mesaje, canale și acțiuni prin care se poate iniția și alimenta conversația cu clienții săi pe parcursul diferitelor etape din customer journey.
Unul dintre instrumentele esențiale în comunicarea cu audiențele de business este prezentarea de credentials a agenției. De aceea, am dezvoltat structura și conținutul său pentru a transmite în mod convingător despre ce este Wave și care sunt argumentele pe care se bazează promisiunea de valoare pe care o face clienților săi. Designul prezentării a venit să întregească mesajul de brand și să pună în valoare noua identitate vizuală.
Citește mai mult