Având o experiența profesională vastă în procesarea plăților online, fondatorul Symphopay provoacă statu-quoul retailului brick-and-mortar înființând un startup ambițios și vizionar. Astfel, ia naștere soluția middleware de procesare a plăților cu cardul efectuate la comerciant ce își propune să transforme terminalul POS într-un nou canal de interacțiune la punctul de vânzare. Conștientizând potențialul de business, evoluție și scalabilitate la nivel internațional, Symphopay dorește să-și pregătească intrarea pe piețele externe.
În acest context, în urma discuțiilor cu echipa Symphopay si a documentării noastre privind mediul său de business, am constatat dificultatea de a transmite mesaje de brand unitare și consecvente către cele două tipuri de audiențe - comercianți și bănci -, acestea având nevoi, așteptări și o înțelegere diferite cu privire la noua soluție fintech.
Cum poate un business nou să comunice clar, coerent și relevant, adresându-se unor audiențe diferite?
Pentru a susține aspirația care a creat soluția Symphopay și a impulsiona ascensiunea sa, am trecut printr-un proces amplu de definire a strategiei de brand, de articulare a promisiunii de valoare a brandului și de aliniere a identității de brand la viziunea sa.
În cadrul workshop-ului cu echipa Symphopay și a interviurilor cu clienții săi, am găsit răspuns la întrebările cheie ale oricărui business: DE CE există (scopul/brand purpose), CUM reușește să-și urmeze viziunea (valori, personalitate, beneficii, atribute diferențiatoare), CE instrumente sunt puse în slujba scopului (atributele funcționale). Astfel, am articulat viziunea îndrăzneață a brandului de a crea engagement la fiecare interacțiune și de a deschide noi moduri de interconectare prin intermediul tehnologiei.
Poziționarea brandului și promisiunea sa de valoare sunt transpuse într-un mesaj sintetic, dar, în același timp, puternic și sugestiv. Sloganul “from payment to engagement” surprinde viziunea brandului de a schimba perspectiva asupra plății cu cardul în mediul offline. Astfel, plata nu mai reprezintă intenția finală a interacțiunii dintre comerciant, client și bancă, ci doar un rezultat al acesteia. Scopul interacțiunii devine acela de a crea engagement.
Elementele grafice din noul logo sunt folosite pentru a sugera trecerea de la o zonă limitată, îngrădită, specifică comerțului clasic și sistemului bancar, la un orizont extins, deschis către noi oportunități de interconectare, plasând brandul într-un mediu dinamic, actual, digital. De asemenea, pentru logo am ales să folosim un typeface cu accente tehnice, asociat domeniului de activitate, și, totodată, prietenos, cu litere mai rotunjite, pentru a transmite ideea de interacțiune, apropiere față de clienți, ușurință în utilizare.
Prin crearea unor template-uri pentru broșuri, company profile și alte formate de prezentare, precum și a regulilor de folosire a acestora, am vrut să ne asigurăm că stilul de comunicare al brandului este coerent și ușor de păstrat indiferent de audiența căreia i se adresează. Am completat suportul vizual cu recomandările de tone of voice folosit în comunicare, pornind de la valorile brandului și ținând cont de cuvintele/expresiile cheie specifice domeniului de activitate.
Pornind de la identitatea vizuală a brandului, am structurat website-ul într-o secțiune generală și câte o secțiune dedicată fiecărei categorii de clienți – comercianți/bănci. Elementele grafice și mesajele simple, clare, relevante, fac din website-ul de prezentare Symphopay o interfață prietenoasă, accesibilă tuturor, facilitând navigarea și interacțiunea cu brandul și soluțiile oferite de acesta.
Citește mai mult