Symphopay

Având o experiența profesională vastă în procesarea plăților online, fondatorul Symphopay provoacă statu-quoul retailului brick-and-mortar înființând un startup ambițios și vizionar. Astfel, ia naștere soluția middleware de procesare a plăților cu cardul efectuate la comerciant ce își propune să transforme terminalul POS într-un nou canal de interacțiune la punctul de vânzare. Conștientizând potențialul de business, evoluție și scalabilitate la nivel internațional, Symphopay dorește să-și pregătească intrarea pe piețele externe.

Provocarea de business

În acest context, în urma discuțiilor cu echipa Symphopay si a documentării noastre privind mediul său de business, am constatat dificultatea de a transmite mesaje de brand unitare și consecvente către cele două tipuri de audiențe - comercianți și bănci -, acestea având nevoi, așteptări și o înțelegere diferite cu privire la noua soluție fintech.

Cum poate un business nou să comunice clar, coerent și relevant, adresându-se unor audiențe diferite?

Abordarea noastră

Poziționare curajoasă și identitate coerentă

Pentru a susține aspirația care a creat soluția Symphopay și a impulsiona ascensiunea sa, am trecut printr-un proces amplu de definire a strategiei de brand, de articulare a promisiunii de valoare a brandului și de aliniere a identității de brand la viziunea sa.

ADN-ul unui brand cu viziune îndrăzneață

În cadrul workshop-ului cu echipa Symphopay și a interviurilor cu clienții săi, am găsit răspuns la întrebările cheie ale oricărui business: DE CE există (scopul/brand purpose), CUM reușește să-și urmeze viziunea (valori, personalitate, beneficii, atribute diferențiatoare), CE instrumente sunt puse în slujba scopului (atributele funcționale). Astfel, am articulat viziunea îndrăzneață a brandului de a crea engagement la fiecare interacțiune și de a deschide noi moduri de interconectare prin intermediul tehnologiei.

Sloganul “from payment to engagement“ îndeamnă la schimbarea perspectivei

Poziționarea brandului și promisiunea sa de valoare sunt transpuse într-un mesaj sintetic, dar, în același timp, puternic și sugestiv. Sloganul “from payment to engagement” surprinde viziunea brandului de a schimba perspectiva asupra plății cu cardul în mediul offline. Astfel, plata nu mai reprezintă intenția finală a interacțiunii dintre comerciant, client și bancă, ci doar un rezultat al acesteia. Scopul interacțiunii devine acela de a crea engagement.

Noua identitate pune accentul pe extinderea orizontului spre interconectare

Elementele grafice din noul logo sunt folosite pentru a sugera trecerea de la o zonă limitată, îngrădită, specifică comerțului clasic și sistemului bancar, la un orizont extins, deschis către noi oportunități de interconectare, plasând brandul într-un mediu dinamic, actual, digital. De asemenea, pentru logo am ales să folosim un typeface cu accente tehnice, asociat domeniului de activitate, și, totodată, prietenos, cu litere mai rotunjite, pentru a transmite ideea de interacțiune, apropiere față de clienți, ușurință în utilizare.

Platforma creativă sistematizează comunicarea brandului și păstrează coerența

Prin crearea unor template-uri pentru broșuri, company profile și alte formate de prezentare, precum și a regulilor de folosire a acestora, am vrut să ne asigurăm că stilul de comunicare al brandului este coerent și ușor de păstrat indiferent de audiența căreia i se adresează. Am completat suportul vizual cu recomandările de tone of voice folosit în comunicare, pornind de la valorile brandului și ținând cont de cuvintele/expresiile cheie specifice domeniului de activitate.

Website-ul expune complexitatea tehnologiei Symphopay într-un mod accesibil

Pornind de la identitatea vizuală a brandului, am structurat website-ul într-o secțiune generală și câte o secțiune dedicată fiecărei categorii de clienți – comercianți/bănci. Elementele grafice și mesajele simple, clare, relevante, fac din website-ul de prezentare Symphopay o interfață prietenoasă, accesibilă tuturor, facilitând navigarea și interacțiunea cu brandul și soluțiile oferite de acesta.

Citește mai mult

Închide

A few months ago, we looked to our brand and we felt that must be updated to support our current business development and future ambitions. We've been fortunate to get in touch with Mona and be inspired for a bold move. The results are truly amazing, the old brand is history, long live new Symphopay! (Linkedin)
Daniel Nicolescu, CEO Symphopay

Construim soluții pentru
contexte diverse de business

Vezi procesul nostru