Riviera Works este unul dintre jucătorii importanți locali din categoria Brico & Grădină de pe piața autohtonă, unde a introdus în ultimii ani branduri de produs exclusive precum Total, Wolfson sau branduri de retail online precum Atomico.
Demarat din dorința unui antreprenor român de a crea o companie ce oferă branduri locale, axate pe nevoile diverse și mereu în schimbare ale românilor, brandul Riviera s-a dezvoltat puternic în cei 15 ani de existență, ajungând să fie activ atât pe piața de scule, unelte și piese destinate numeroaselor domenii profesionale de manufactură, cât și în categorii mai ample precum microferme, agricultură, amenajări și construcții. Produsele companiei sunt disponibile pe piața locală prin brandurile proprii Blade, Total, Wolfson, Gospodarul Profesionist, Kamrad și Syncromate.
Extinderea rapidă a companiei Riviera către diferite categorii de produse, comercializate prin multiple branduri proprii, a creat nevoia definirii mai clare a unui brand corporate care să unifice acest portofoliu divers și să permită o prezență și o comunicare coerente la nivelul întregii companii, atât în cadrul comunicării către echipele interne, cât și în exterior, către clienții B2B.
Ownerii companiei Riviera Works au vrut să se asigure că prin noul brand corporate pot face vizibil know-how-ul de business existent și efortul constant de a îndeplini cât mai multe dintre cerințele partenerilor de business și astfel au apelat la noi pentru a racorda brandul corporate la specificul categoriei și tipului de audiență.
În demararea etapei de strategie, ne-am propus, în primul rând, să aflăm mai multe despre categorie și despre publicul țintă vizat - partenerii de business care duc la dezvoltarea companiei. Totodată, am vrut să înțelegem ce beneficii cheie și particularități urmăresc aceștia, cât și ce percepții și atribute comune oferă deja indirect brandurile de produs existente. Odată definite aceste coordonate, ele au asigurat fundamentul brandului Riviera Works și au stat la baza sursei de inspirație pentru noua sa identitate.
Am imaginat brandul Riviera Works ca fiind un brand de încredere pentru orice partener de business, un brand racordat cu adevărat la categoria tehnică din care face parte și care se poate adapta rapid la schimbările din piață. Pornind și de la viziunea de business a antreprenorului, ne-am setat ca noul brand să aibă ca nucleu în primul rând procesul, “călătoria“ continuă spre rezultate mai bune prin acumularea de know-how pas cu pas, exact precum la o activitate de tip DIY.
Simbolul propus îmbină un font viguros cu forme grafice simple, tehnice, cu linii oblice pentru a transmite dinamism. Unghiurile drepte, clare creionează un simbol robust, care prezintă încredere, putere și siguranță. Culoarea albastră este în legătură cu categoria, fiind o culoare clasică pentru tipologia de produse tehnice.
Am ales fotografii dinamice, care să surprindă produsele în mișcare și în directă legătură cu cei ce le folosesc zi de zi. Totodată, acestea sunt integrate în materialele de comunicare în diferite moduri și unghiuri pentru a accentua dinamismul și a permite folosirea unui conținut de brand divers.
Următoarea etapă în procesul de branding a fost dezvoltarea designului platformei B2B Riviera Works, plecând de la identitatea vizuală generată, tipologia de produse și modelul de business folosit.
Am urmărit și prioritizat o navigare simplă printre produse, dispunerea informațiilor multiple într-un mod cât mai aerisit și un flow de comandă cât mai intuitiv și rapid, specific comenzilor recurente de tip B2B.
Citește mai mult