Organik.ro este unul dintre primele magazine online de produse cosmetice bio și eco din România. Compania a câștigat fidelitatea clienților săi printr-o gamă variată de produse și o atenție ridicată în procesul de selecție a acestora. Sesizând potențialul de extindere al pieței (conform Euromonitor 88% dintre români consideră că dieta le influențează direct starea de sănătate), Organik.ro decide să intre în categoria de mâncare sănătoasă și suplimente alimentare și să-și deschidă primul spațiu fizic, unde să interacționeze cu clienții.
Dincolo de oportunitățile punctuale sesizate, antreprenorii doreau să transforme business-ul într-un reper al stilului de viață sănătos, un stil după care ei înșiși se ghidează. Pentru a face asta aveau nevoie de un brand care să le permită să intre în categorii noi și să jongleze între produsele și serviciile oferite.
O viziune curajoasă de business are nevoie de un brand stabil și bine-construit pentru a o susține. În cazul Organik.ro, numele este unul generic, de categorie și, în plus, este pronunțat diferit din cauza ultimei consoane. Iar, la nivel de identitate, au fost puține elemente proprii dezvoltate. Astfel că, le-am recomandat antreprenorilor o schimbare radicală care să le susțină planurile de viitor.
Am început proiectul cu un research extins asupra targetului. Am vorbit cu prieteni și cunoscuți din diverse categorii de vârstă, am intervievat clienți Organik.ro, am organizat workshop-uri interne pentru a afla cine sunt persoanele de interes pentru brand, ce îi plasează în această categorie și cum se raportează la stilul de viață sănătos. Am descoperit că eco și bio nu sunt doar trenduri, ci fac parte dintr-un comportament responsabil față de sine și față de cei dragi.
Am lucrat cu echipa de brand pentru a defini scopul care îi motivează zi de zi și care aduce energie business-ului. Am descoperit o echipă cu adevărat implicată, care dedica mai mult timp cunoașterii clienților lor și care preferă să testeze majoritatea produselor înainte de a le include în portofoliu. Toate acestea pentru că vor să fie percepuți ca un ajutor în protejarea organismului de factorii dăunători din exterior. De unde și ideea brandului: protecție pentru starea ta de bine.
Odată avută ideea, am identificat un set de patru principii după care se ghidează organizația pentru a o pune în practică: de la transparența practicată în relațiile cu ceilalți, la entuziasmul de care dau dovadă și de la rigurozitatea pe care o aplică în tot ceea ce fac, la conectarea la ce este nou și la nevoile clienților lor.
Am reconstruit brandul Organik.ro cu gândul la viitor. La nivel de nume, strategia a fost de a diferenția vizibil brandul într-o categorie în care majoritatea numelor sunt descriptive sau au în componență un descriptor de tipul ”bio” / ”eco”. În acest fel brandul dă semnale că nu își restricționează activitatea la o singur categorie și că răspunde unei nevoi create de un nou stil de viață, indiferent de ce ar presupune acesta. Siguranța este un sentiment care se bazează pe lucruri concrete, verificate și testate. Când vine vorba de starea ta de bine, vrei să mergi la sigur. Acolo unde găsești dovezi și transparență. Aceasta este povestea din spatele numelui ales. Prova este un nume care vine din latină (proba, -are = a găsi bun, a examina, a recunoaște valoarea unui lucru), se scrie cum se citește și are disponibil domeniu .ro - elemente esențiale pentru un brand care trăiește preponderent în online.
Am creat noua identitate de brand plecând de la ideea de ”protecție veritabilă”. Prova este brandul care te ajută să protejezi ceea ce este cel mai valoros pentru tine - starea ta de bine. Simbolul este inspirat de metafora perlei, iar pentru typeface am ales un font prietenos, cu rotunjimi discrete pentru a surprinde caracterul brandului: mereu deschis la discuție și atent la nevoile clienților lor.
Am ales o combinație de culori care să ajute cu identificarea categoriei macro (bio / eco), dar suficient de contrastante pentru a asigura diferențiere atât la nivel de implementări primare, cât și la nivelul comunicării de brand. Verdele deschis surprinde foarte bine entuziasmul echipei din spatele brandului și energia cu care își susțin cauza, iar verdele închis aduce caracterul riguros și atenția de care dau dovadă în selectarea și recomandarea produselor.
Prova aduce împreună oamenii care aleg să trăiască sănătos, cărora le pasă de protejarea stării lor de bine, care se informează și care împărtășesc lucrurile descoperite cu ceilalți. Prova este brandul unei comunități deschise, prietenoase, energice. Sloganul ”We live true. We live organic” vorbește despre această comunitate, dar și despre asumarea acestui stil de viață de întreaga echipă Prova.
Cum putem arăta vizual grija Prova pentru a le oferi membrilor comunității lor produse sigure, care să-i protejeze? Am gândit un pattern personalizat pentru a construi orice layout de comunicare, care exemplifică simplu procesul de triere și selecție pe care-l face Prova pentru clienții săi.
Am întregit platforma de comunicare cu definirea stilului imagistic și al tone of voice-ului folosit în comunicare, bazându-ne pe ideea și pe principiile care guvernează brandul. Am dezvoltat reguli de scriere, am recomandat cuvintele potrivite și am creat reguli de semnalizare a diferitelor tipuri de comunicări.
Am adus autenticitatea și simplitatea specifice stilului de viață organic în cel mai important punct de contact cu brandul - website-ul. Am regândit structura informației astfel încât să punem accent pe modul de prezentare a produselor. Am creat designul site-ului pentru a ilustra stilul de comunicare definit și pentru a asigura clienților o experiență memorabilă în online. Am pus accent pe versiunea de mobil, cum peste 80% din comenzi se făceau de pe telefonul mobil și am avut grijă ca indiferent de device interacțiunea cu brandul să fie una autentică.
Citește mai mult