Business Days era unul dintre cele mai mari evenimente dedicate comunității de afaceri din România și o platformă de resurse și informații pentru antreprenori. În fiecare an, Business Days organiza cel puțin patru evenimente de business, în principalele orașe ale țării. Cu toate acestea, echipa proiectului simțea că brandul nu se diferenția suficient în multitudinea de evenimente de gen și nici nu se afla în topul preferințelor participanților.
Business Days avea acoperire națională și reușise să adune în jurul evenimentelor, o comunitate stabilă de antreprenori și profesioniști din domenii diverse, dornici să împărtășească din experiența lor de business și de viață. Cum putem face cunoscută unicitatea evenimentelor noastre și cum o putem comunica într-un mod diferențiator către participanții noștri? Cum putem crea preferință pentru brandul Business Days? Acestea au fost întrebările pe care ni le-au pus creatorii business-ului Business Days, atunci când ne-au cerut o mână de ajutor.
O comunicare de brand este eficientă și poate crea preferință atunci când este puternic ancorată în ceea ce definește brandul. Constatând că mesajul de unicitate al brandului nu era surprins nici în identitatea vizuală și nici în stilul de comunicare al acestuia, am recomandat redesenarea identității și crearea unui limbaj grafic care sa ajute la diferențierea mesajului brandului.
Încă de la începutul proiectului am vrut să înțelegem în profunzime fenomenul Business Days. Am mers la evenimente ca speakeri și ca participanți, am intervievat echipa de proiect, participanți noi și membrii vechi ai comunității. Am căutat acele trăsături care asigură unicitatea brandului și care au relevanță pentru așteptările participanților. Apoi am analizat atent evenimentele competitoare și industria pentru a vedea care sunt strategiile abordate de fiecare. Am aflat că evenimentele Business Days deveniseră cele mai așteptate evenimente de-a lungul anului, din oraș, iar speakerii (profesioniști sau antreprenori) vedeau evenimentul ca pe cea mai mare platformă socială unde își puteau prezenta experiențele de business sau își puteau pune la dispoziția celorlalți cunosțintele dobândite. Cu acestea în minte, am recomandat poziționarea brandului: “Business Days - evenimentul pe care nu-l poți rata”.
Am creat identitatea pornind de la gestul firesc, de a încercui data unui eveniment important în calendar, atunci când vrem să o reținem. Este un obicei natural, atât în viața noastră privată, cât și în calendarul acțiunilor de business pe care le planificăm. Și pentru că evenimentele Business Days sunt vitale în dezvoltarea profesională, este cert faptul că le vei încercui în calendarul tău. Am surprins caracterul modern și dinamic al brandului construind nu doar un simplu logo, ci un kit de logo-uri care să răspundă multiplelor nevoi și medii de comunicare. Odată stabilite regulile de formare, extensiile pot fi construite natural, urmând gridul definit.
În portofoliul brandului, pe lângă suita de evenimente anuale, derulate în cele mai mari orașe din România, Business Days oferea comunității și două produse media, care se bazează pe conținutul dezvoltat în cadrul conferințelor: Business Days TV și Business Days Magazine. Am dezvoltat identitățile celor două sub-branduri plecând de la regula de construcție a identității Business Day și folosind elementele categoriei din care fac parte.
Un brand atât de dinamic, profită de orice ocazie pentru a comunica și pentru a-și face vizibilă unicitatea si personalitatea. Am creat un limbaj vizual de comunicare diferențiator, plecând de la simbolistica cercurilor (modul în care îți marchezi evenimentele în calendar) și introducând, pe lângă culorile principale puternice, o paletă de culori secundare, prietenoase, cu rol de accent. Diferitele stiluri de a îmbina imaginea, culoarea și type-ul susțin personalitatea vivace a brandului.
Când ai o echipă de proiect diversă și sute de puncte de contact cu brandul (bannere, afișe, flyere, mape, roll-up-uri, OOH-uri, semnalizare, badge-uri etc.) este esențial să te asiguri că orice persoană responsabilă de comunicarea brandului sau implementarea identității de brand are un set clar de reguli pentru orice fel de iterație. Am dezvoltat ghidul de implementare a identității pentru a asigura coerența fiecărei interacțiuni cu Business Days.
Am ajutat echipa Business Days să-și dezvolte o platforma online, un loc în care să interacționeze constant cu audiențele brandului. Folosind platforma All-in-One Dynamicweb, echipa a beneficiat atât de funcționalitățile unui site de prezentare, cât și de cele ale unui magazin online pentru comercializarea produselor conexe, dezvoltate în cadrul evenimentelor (training-uri, DVD-uri etc.). Totodată, platforma le-a oferit un instrument complex de gestionare a comunității, prin comunicare targetată în funcție de regiune, interese, etc. prin newslettere și campanii de marketing dedicate.
Citește mai mult