Benefito Mobile este un nou operator mobil virtual care își propune să aducă pe piața din România un model inovator de asociere între telefonia mobilă și retail. Produsul său este o cartelă SIM preplătită care poate fi reîncărcată convertind în credit bonusurile obținute la cumpărarea de produse și servicii din rețeaua sa de parteneri. Provocarea a fost să construim poziționarea brandului într-o piață cu competiție foarte puternică și să o punem în acțiune prin conceptul și strategia de comunicare pentru lansarea sa.
Noutatea produsului și particularitățile modelului de business, ce implică diferite tipologii de clienți și comportamente de consum, diferite piețe și peisaje competiționale dominate de jucători internaționali mari, alături de limitările ce țin de bugetul de marketing, specifice unui start-up, fac misiunea de lansare să fie una foarte dificilă pentru Benefito Mobile. În acest context, am răspuns acceptat provocarea de a ajuta un brand nou, care vine să schimbe „regulile jocului” în două piețe cu practici și obiceiuri de consum formate - telecomunicații și retail, să se facă vizibil, înțeles și să câștige încrederea audienței, fără a beneficia de pârghii de marketing și business similare celor folosite de principalii săi competitori.
Primul pas în proiect a fost acela de a înțelege cine este consumatorul Benefito Mobile și cum răspunde produsul unor nevoi sau așteptări ale sale într-un mod care îl poate determina pe acesta să adopte un nou comportament de consum. Astfel, am putut să formulăm ideea brandului și să creăm platforma de comunicare verbală și vizuală care să o susțină într-un mod relevant, autentic, convingător. Am dezvoltat, apoi, strategia și planul de comunicare prin care să facem brandul cunoscut și să-l ajutăm să iasă în evidență, în mod eficient, într-o piață foarte „zgomotoasă”.
Ideea brandului
Am desfășurat un workshop cu echipa de management Benefito Mobile, în care am explorat profilul consumatorului și am raportat beneficiile produsului la durerile și câștigurile acestuia din perspectiva dublului său rol - utilizator de telefonie mobilă și client de retail -, pentru a defini posibilele rute de poziționare a brandului. Ulterior, am analizat informațiile descoperite în proces și din perspectiva unor potențiali consumatori, pe care i-am identificat chiar printre membrii echipei noastre, și, astfel, am formulat ideea brandului Benefito Mobile de a surprinde prin ceea ce face diferit. Ea a fost sintetizată în sloganul de brand „Surprinzător de diferit”.
Platforma de comunicare
Plecând de la poziționarea brandului, am dezvoltat platforma de comunicare Benefito Mobile folosind un limbaj verbal și vizual familiar, cu care audiența principală să rezoneze și pe care să-l poată înțelege ușor. Totodată, am vrut ca brandul să aibă puterea de a se face remarcat și de a deveni memorabil, chiar și în contextul unor acțiuni de comunicare semnificativ mai restrânse decât cele ale competiției, folosind tonul vocii și identitatea vizuală pentru a-i evidenția unicitatea.
Strategia și campania de lansare
Odată definit conceptul de comunicare ce va sta la baza lansării brandului, am colaborat cu echipa Benefito Mobile pentru a stabili strategia și planul concret de acțiuni prin care acesta să ajungă la audiența țintă, pentru a-i atrage atenția și interesul. Am construit și implementat campania de comunicare exclusiv în zona digitală, pentru a avea eficiență maximă din perspectiva eforturilor de promovare și a investiției de marketing pe parcursul primelor luni de la lansare. Citește mai mult despre campania de lansare Benefito Mobile.
Citește mai mult