Naomi

Povestea Naomi a început în 2005 cu o patiserie în Timișoara și a ajuns în prezent la un lanț de 4 cofetării, rămânând în tot acest timp un business de familie. Cu o viziune ambițioasă despre evoluția business-ului și o abordare neconvențională în ceea ce privește categoria din care acesta faca parte, fondatorul Naomi vrea să construiască un brand care să rămână relevant și mereu actual pentru diferitele generații și segmente de consumatori căror li se adresează, ale căror obiceiuri de consum sunt în continuă schimbare și ale căror așteptări legate de produsele și serviciile de acest tip variază în funcție de ocazia de consum.

industrie
  • Retail

servicii
  • Repoziționare de brand

  • Identitate vizuală

  • Design de ambalaj

  • Design de website

Provocarea de business

În cei aproape 20 de ani de activitate, Cofetăria Naomi a reușit să-și câștige notorietatea și o reputație foarte bună, adunând o comunitate numeroasă de clienți fideli în jurul său. Acest lucru se datorează calității produselor, rețetelor proprii inedite sau reinventate, experiențelor memorabile oferite celor care au apelat la serviciile sale pentru diferite evenimente, dar și prezenței active în social media.

Din dorința de a se diferenția de cofetăria clasică și de a satisface variate nevoi de consum ale clienților săi, în portofoliul Naomi au apărut de-a lungul timpului noi categorii de produse, precum sandvișuri, cafea profesională și băuturi pe bază de cafea. Pasul următor pe care îl pregătește fondatorul Naomi în acest demers este introducerea unei selecții de produse artizanale de băcănie și a unei game de accesorii pentru bucătărie și servire ce pot fi oferite cadou, intenționând să transforme cofetăriile sale într-un nou concept de retail și ospitalitate. Pentru a marca această schimbare în strategia de business, cât și pentru a-și aduce imaginea în actualitate, brandul Naomi avea nevoie de o nouă identitate.

Soluția de branding

Am pornit în proces de la discuțiile avute cu fondatorul Naomi și am analizat specificul tuturor categoriilor de produse și servicii pe care urmează să le aducă sub același acoperiș - cofetărie, patiserie, băcănie, gift shop, catering evenimente -, ținând cont și de faptul că în locații va continua să existe un spațiu dedicat servirii la masă. Am identificat astfel tendințele și cadrul strategic în care trebuie regândite poziționarea și identitatea de brand pentru ca numele Naomi să-și păstreze relevanța în fața clienților actuali ai cofetăriei și, în același timp, să atragă noi segmente de clienți printr-o experiență unică de cumpărare și consum.

Înțelegând legătura puternică a brandului Naomi cu comunitatea sa și aspirația fondatorului de a crea un loc în care membrii ei să revină ori de câte ori au ocazia de a se răsfăța și petrece timp alături de cei dragi, am definit teritoriul de poziționare în care se va manifesta brandul în jurul bucuriei de a fi împreună.

În ceea ce privește identitatea vizuală, am căutat abordarea potrivită pentru a menține legătura cu business-ul de bază Naomi - cofetărie -, dar și pentru a permite extinderea lui către noile categorii din portofoliu.

Simbolul Naomi a fost creat pentru a evoca componentele promisiunii brandului, bucuria și răsfățul, îmbinând elemente vizuale ușor identificabile în domeniul gastronomiei, cum sunt boneta bucătarului și textura cremelor sau aluaturilor, cu fundița reprezentativă unui cadou. Pentru wordmark am ales un font cu caractere rotunjite, GT Maru, care exprimă căldură și familiaritate, pe lângă care am adus un font serif, Hatton, pentru a sugera rafinamentul și meticulozitate cu care sunt pregătite și servite produsele Naomi. Paleta de culori, cu accentele aurii și contrastele surprinzătoare, vine să completeze „rețeta” identității vizuale a unui brand modern, premium, fresh și elegant în același timp.

Citește mai mult

Închide

“Când am decis că este momentul pentru un refresh al brandului Adams Supplements, aveam deja în minte o direcție către care aș fi vrut să se îndrepte el.Cu toate acestea, Brandfusion ne-a provocat cu o perspectivă diferită, obținută în urma unei analize atente a pieței și a discuțiilor cu consumatorii de suplimente alimentare. De aceea, argumentele aduse de Brandfusion în favoarea conceptelor propuse și faptul că am putut asculta „vocea consumatorului” ne-au înlăturat, până la urmă, orice îndoială. Pentru mine, a fost o dovadă a capacității Brandfusion de a înțelege în profunzime business-ul, piața, consumatorul și de a veni cu soluții strategice și creative de a răspunde nevoilor acestora.’’
ZSOLT BENEDEK - FONDATOR ADAMS VISION
următorul proiect:

Bravito