Francu
Compania KAEFER Shipbuilding Contracting funcționa din anul 2009 ca filială a grupului german KAEFER, activând preponderent în domeniul construcțiilor navale și offshore. În 2023, în urma retragerii grupului KAEFER din România, compania a fost preluată de către cel care s-a aflat la cârma ei încă de la înființare și a fost redenumită în Francu Romania, alăturându-se celorlalte entități din portofoliul de business ale antreprenorului român pentru a forma grupul Francu, trecând printr-un amplu proces de rebranding.
Provocarea de business
Ieșirea de sub umbrela unui nume cu istorie și notorietate internațională, cum este KAEFER, și construirea unei reputații puternice pentru compania Francu Romania și întregul grup Francu au făcut necesară crearea unei arhitecturi de brand și a unei noi identități capabile să susțină business-ul în comunicarea cu partenerii și clienții săi actuali și viitori, cât și consolidarea lui în cele două industrii vizate, navală și cea a energiei.
Soluția de branding
În urma discuțiilor cu echipa de management Francu, am definit pilonii care stau la baza narativului strategic al brandului și am formulat mesajele de anunțare a schimbării și noii viziuni de dezvoltare a business-ului către mediul său extern. De asemenea, am explorat diferitele scenarii de construcție a arhitecturii de brand pornind de la organizarea actuală a business-ului și direcția de urmat în viitor.
În construcția logo-ului am pornit de la ideea de a surprinde capacitatea tehnică, siguranța și eficiența în execuția lucrărilor ca atribute definitorii ale companiei Francu. Simbolul creat din îmbinarea unor forme grafice adaptabile, precise, crește geometric pe orizontală, sugerând evoluția și amintind, totodată, de valurile marine. Din întreaga compoziție a simbolului se formează inițiala numelui Francu, iar culorile plasează brandul în universul vizual specific industriei navale, fiind inspirate din nuanțele mării în diferite momente ale zilei. Fontul ales pentru wordmark face parte din familia TT Autonomous și se remarcă prin caracterul impunător, tehnologic, evocând forța și expertiza companiei în domeniul său de activitate.
Dată fiind nevoia de a face foarte rapid tranziția la noua identitate, dar și din dorința de a asigura coerență în dezvoltarea comunicării de brand, am explorat stilul vizual pe diferite template-uri de design, de la materiale administrative și echipamente, până la broșură și prezentări de business.
Noua identitate s-a transpus și la nivelul designului web prin elementele de layout și culoare, imagistică și stil iconografic, rezultând un site de prezentare modern, cu o structură clară, bazat pe o dezvoltare Umbraco custom, ce permite o administrare intuitivă a conținutului.
Citește mai mult