Persoanele născute după anul 1980, cunoscute ca millennials, sunt o generație tânără ce a crescut într-o lume în care Internetul a devenit o parte importantă din viața lor. Folosesc Internetul pentru aproape orice lucru care îi interesează: de la vizionarea unui video amuzant, până la achiziționarea de mobilă, căutarea unui loc de muncă sau lansarea și creșterea unei afaceri.
Călătoria spre un produs sau serviciu începe de multe ori, pentru această generație, cu o căutare pe Internet de pe laptop, tabletă sau smartphone. Conform consumerbarometer.com, 90% dintre millennials folosesc mediul online zilnic, iar 55% dintre ei folosesc motoarele de căutare (Google de exemplu), pentru a afla informații despre produsele pe care urmează să le achiziționeze.
Acești consumatori moderni reprezintă segmentul cel mai important de audiență pentru o mulțime de branduri, o forță economică în continua creștere, ce trasează deja direcții pentru strategiile de business ale brandurilor.
Este o generație care vrea ca brandurile pe care le alege să fie adaptate vremurilor, să folosească mediul digital pentru a îi oferi experiențe memorabile, nu doar produse și servicii. Spun mediul digital pentru că ei folosesc Internetul și tehnologia la maxim, platformele online fiind locurile în care își petrec din ce în ce mai mult timp, zilnic. Abordarea tradițională de marketing nu mai are același efect asupra lor ca asupra generației de dinainte (de exemplu, 20% dintre aceștia consideră conținutul de pe Youtube mult mai relevant și interesant decât conținutul de la TV, conform consumerbarometer.com).
Consumatorii cu vârste sub 35 de ani au o gamă variată de produse și servicii din care pot alege. Sunt încântați de brandurile care le arată că îi înțeleg și nu îi forțeaza doar cu conținut orientat pe produs/serviciu, ci care se conectează cu ei în modurile pe care aceștia le preferă, ca de exemplu, printr-o aplicație de mobil sau o pagină de facebook, care îi învață ceva, îi amuză, le oferă ceva relevant.
Ceea ce își mai doresc consumatorii moderni de la branduri este autenticitate. Vor ca brandurile să fie sincere și transparente în fiecare punct în care interacționează, să fie de încredere. Să fie atente la nevoile lor și să le ofere lucruri care să le îmbunătățească stilul de viață.
Din perspectiva brandurilor care au ca audiență acest segment de consumatori, atragerea lor și transformarea în cumpărători fideli este o provocare pe care trebuie să și-o asume dacă urmăresc să-și crească business-urile sau să rămână pe piață.
Ca brand, o cale prin care te asiguri că ajungi la audiența din generația de după 1980, este să îmbrățișezi mediul online și mobile, să fi prezent și activ în acest mediu, să fi atent la nevoile și comportamentul în continuă schimbare al acestei audiențe, să oferi mai mult decât produse și servicii.
Ce înseamnă acest “să oferi mai mult decât produse și servicii”?
De exemplu, ai un brand de produse pentru casă, să spunem accesorii și obiecte decorative. Ai un magazin online și evident, vrei să vinzi. Știi despre audiența ta principală că este formată din femei, 25 – 35 ani.
Ce ai putea să faci, folosindu-te de online, pentru a oferi mai mult decât accesorii și obiecte decorative, acestei audiențe?
Înainte de a acționa, îți definești mai bine audiența, identifici nevoile, interesele și orice alte lucruri pe care le consideri relevante pentru și despre această audiență.
Apoi, plecând de la informațiile obținute și ținând cont de produsele tale, construiești o secțiune pe site, cu articole despre contextele în care audiența ta poate folosi accesoriile, cu ce mobilă se potrivesc, cum pot decora un living pentru a fi mai vesel, ce obiecte decorative sunt cele mai potrivite pentru a fi făcute cadou, cum alegi un obiect decorativ pentru cadou, ce semnifică anumite accesorii și obiecte decorative, cum adaptezi decorarea camerelor la stilul tău de viață sau cum îți aranjezi bucătăria într-un mod inedit, folosind anumite decorațiuni – și alte topicuri similare.
Acest tip de conținut educațional, relevant și de ajutor pentru consumator, îl postezi adaptat ca format și prezentare a informației, în cât mai multe puncte în care interacționezi cu audiența ta, din mediul online. Ținând cont de ceea ce știm deja despre generația tânără de consumatori, alegi canalele potrivite, de exemplu Facebook, Pinterest, Instagram sau Youtube, unde ei activează (50% dintre millennials comentează sau dau Like la o postare a unui friend, conform consumerbarometer.com). Le oferi și o aplicație pentru mobile, de exemplu un joc prin care își pot personaliza o cameră cu accesorii și decorațiuni recomandate.
Prin acest conținut, îți ajuți consumatorii să ia decizii înțelepte de achiziție, le răspunzi la niște întrebări, le oferi soluții, pe lângă produse.
Acest lucru te ajută pe tine să-i transformi cumpărători și să-i fidelizezi, fiindcă interacționezi cu ei in mediul lor preferat și într-un mod care le îmbunătățește viața.
Succesul unui brand ce vizează millennials ca și audiență, depinde de adaptarea acestuia la comportamentul acestei generații tinere pentru care Internetul este parte din viața lor. Orice business care înțelege acest lucru și acționează în consecință, investind în acest mediu, își va construi comunitatea de consumatori și ambasadori de care are nevoie pentru a rămâne pe piață și a crește.