În prezent, când majoritatea platformelor sociale au opțiunea de "pagina de business", inevitabil îți pui problema dacă ai nevoie și de un website. Deși este oarecum logică această întrebare, site-ul este încă foarte important pentru brandul tău. Cele două platforme au propriile lor beneficii și sunt mai eficiente atunci când sunt utilizate împreună.
Beneficiile social media pentru brandul tău
Sunt foarte rare cazurile în care brandul tău nu este prezent pe cel puțin o platformă social media, deoarece aceastea sunt excelente instrumente pentru a începe și menține comunicarea cu fanii și clienții brandului.
Este rapid, gratuit și ușor să creezi un cont pe oricare dintre principalele platforme de social media, ceea ce înseamnă că poți începe să construiești prezența online aproape imediat. Interactivitatea platformelor precum Facebook, Instagram sau Twitter te ajută să comunici și să interacționezi imediat cu fanii brandului și să-i anunți rapid de orice noutate.
Dezavantajele
În timp ce social media oferă beneficii importante de comunicare, aceasta nu are permanență și securitate. În loc să deții proprietatea prezenței online, vei "închiria" efectiv spațiu online de pe site-urile de socializare pe care le utilizezi. Aceasta înseamnă că vei depinde întotdeauna de modificări ale algoritmului care pot împiedica apariția paginii tale în newsfeed. Din ce în ce mai frecvent, brandurile sunt obligate să plătească pentru publicitate pentru a obține expunere, în loc să folosească mijloacele sociale ca pe o modalitate organică și gratuită de a-și dezvolta brandul. În plus, în timp ce Facebook, Twitter și Instagram par că vor exista mereu, nu există nici o garanție că nu vor merge în cele din urmă pe același trend ca Myspace, Google+ sau Friendster - ceea ce înseamnă că vei fi întotdeauna dependent de evoluția lor.
Oportunitățile pentru comunicarea de brand și creșterea credibilității sunt, de asemenea, limitate în mediile sociale. Conținutul de brand trebuie să se potrivească cu cel al platformei în cauză, care îți poate limita serios opțiunile. De asemenea, conținutul generat se va "afunda" în timp, devenind tot mai greu de accesat, ceea ce presupune un efort constat de a crea nou conținut.
Beneficiile unui website
În lumina acestor dezavantaje, un website poate servi drept soluția perfectă pentru problemele reprezentate de social media. Faptul că ai un control mai mare asupra unui website decât asupra rețelelor sociale înseamnă că potențialul platformei și algoritmii în schimbare nu mai sunt o problemă. Totodată, prezența unui website oferă un grad de credibilitate crescut unui business, credibilitate ce este scalabilă în funcție de gradul de personalizare și relevanța conținutului. Un simplu website, cu nume de domeniu și o adresă de e-mail personalizată este deja o bază solidă pentru o prezență online profesionistă a brandului tău. Un website servește și ca locație centrală pentru informare - în loc să fie nevoiți să pună întrebări în social media, clienții pot găsi răspunsuri ușor pe site. Acest lucru reduce repetitivitatea întrebărilor din social media, lăsând-o ca platformă pentru feedback-ul clientului, recenzii, aprecieri și întrebări mai favorabile - toate cu potențialul de a-ți consolida brandul. Astfel, îți eficientizezi timpul pentru comunicare, deoarece va trebui să răspunzi la aceste întrebări o singură dată.
În timp ce social media dispune de mai multe funcționalități decât în urmă cu câțiva ani, site-urile încă au o ofertă mult mai bogată. De la blog la eCommerce, acestea oferă un mod clar și complet de gestionare pe care social media nu îl permite încă. Toate aceste beneficii funcționează împreună cu analizele avansate ale unui website - indiferent dacă acestea sunt incluse în implementare sau într-un sistem extern, cum ar fi Google Analytics. Social media oferă analize de trafic și comportament, însă acestea nu sunt complexe sau suficient de detaliate.
Cel mai eficient, prezență pe ambele platforme
Ambele soluții (social media & website) consolidează SEO, iar o bună parte din social media poate trimite clienții către website, atunci când contează cel mai mult - cum ar fi în timpul unei promoții sau a unui eveniment important. O campanie, de exemplu, poate deveni virală în social media, dar nu poate deveni o realitate fără funcționalitatea eCommerce a unui website. În mod similar, un eveniment care cere clienților să confirme intenția de participare, va funcționa mult mai bine cu un formular de contact dedicat.
Oricum decizi să folosești aceste două instrumente versatile, este recomandat să folosești social media și website-ul în tandem pentru a obține maximum. Astfel, îți crești brandul și îl transpui într-un business profitabil și sustenabil.