Promisiunea brandului este, poate, cea mai folosită sintagmă în branding, întrebuințată de toți consultanții de brand și ambiguă pentru cei mai mulți clienți. Pe scurt, promisiunea brandului este angajamentul pe care îl ia brandul tău în fața consumatorilor și ceea ce trebuie să livreze constant dacă vrea să-i țină aproape. De cele mai multe ori, este asimilată sloganului de brand, acesta fiind cea mai vizibilă expresie a promisiunii de brand. N-ar trebui însă să fie și singura.
Cu ceva timp în urmă, discutam cu un potențial client despre cum se poate dezvolta portofoliul lui de branduri de produs. În timpul discuției, ne povestește și că s-a gândit să schimbe sloganul brandului corporate în ”From better to best”. ”Îmi place cum sună” a fost principalul său argument.
Întâmplarea a făcut ca sloganul respectiv să ne fie mai mult decât familiar, fiind sloganul pe care BrandFusion l-a gândit pentru brandul Glas Expert, expertul în prelucrarea sticlei. În cazul Glas Expert, însă, ”From better to best” este rezultatul unui proces de auditare și de fundamentare a brandului.
Glas Expert a trecut printr-un proces extensiv de auditare de brand, cu interviuri interne și workshop-uri și apoi printr-un proces de definire a fundamentelor brandului în urma căruia au realizat că sunt definiți de această dorință continuă de autoperfecționare, de a face lucrurile și mai bine, de e evolua și de a provoca normele în ceea ce privește prelucrarea sticlei. Acest lucru a fost confirmat și de clienți, care apelau la Glas Expert pentru proiecte speciale, cu un grad ridicat de dificultate. Astfel, în urma definirii fundamentelor brandului, sloganul generic, care nu exprima nimic diferențiator despre brand – ”Inspired by your needs” a fost înlocuit cu unul care vorbește despre ceea ce îi face unici. ”From better to best” este expresia unui adevăr, ceva ce motivează echipa Glas Expert în fiecare zi și care se transformă într-o promisiune onestă față de clienți.
”Îmi place cum sună” nu este suficient pentru crearea unei promisiuni de brand și nici pentru exprimarea acesteia prin slogan. Promisiunea unui brand este rezultatul unei analize și a unei înțelegeri a ceea ce ești cu adevărat, ce poți livra, ce te motivează și ce așteaptă ceilalți de la tine. Promisiunea brandului face parte din etapa de fundamentare a brandului – un proces care te ajută să-ți organizezi brandul și să definești modul în care acesta poate aduce valoare. Pentru că brandurile puternice știu că singurul mod prin care își pot păstra clienții fideli este să fie oneste în legatură cu ceea ce sunt și ceea ce pot oferi.