Millennials (aproape 30% din întreaga populaţie a lumii), cunoscuţi şi ca generaţia Y, sunt cei care au revoluţionat lumea business-ului şi implicit a brandingului. Au atitudini și valori diferite și pun totul sub semnul întrebării. Ei sunt generația DE CE.
Sunt partea populației care va avea cea mai mare putere de cumpărare în câţiva ani, ajungând ca în 2030 să aibă cea mai mare pondere în forța de muncă și să reprezinte 40% din populația în vârstă de muncă la nivel global.
Caracteristicile unice ale acestei generaţii (puse de cele mai multe ori greşit sub semnul imprevizibilului), împreună cu realitatea economică pe care o reprezintă, transformă generaţia Millennials în cea mai mare provocare pentru brandurile actuale. Pentru oamenii de business, de marketing şi de branding deopotrivă.
În continuare, vom vedea cum se raportează la branduri și care este relaţia lor cu acestea.
Millennials caută experienţe
Pentru ei, este foarte importantă experienţa cu produsul sau serviciul cumpărat, până la punctul în care este mai importantă chiar decât produsul în sine. Cu toate acestea, ei nu fac rabat la calitate şi pun accent pe unicitatea produsului.
De multe ori, Millennials preferă brandurile locale sau cele care sunt perfect transparente, fiind de părere că acestea oferă produse de o calitate superioară, şi de regulă, atunci când cumpără, se orientează spre afaceri de nişă, care oferă o experienţă de cumpărare interactivă şi inedită. Ei vor să ştie ce conţin produsele, cine le prepară şi de unde provin ingredientele.
Un rol deosebit aici îl are ambalajul, care poate comunica într-un mod eficient și atractiv toate aceste atribuite.
Millennials nu umblă cu jumătăţi de măsură
Sunt mult mai atenți în ceea ce privește designul de ambalaj și știu să aprecieze un design și un ambalaj bun. Însă, față de alte generații, indiferent de calitatea ambalajului, ei nu vor fi convinși dacă produsul nu este inovativ și sincronizat cu ambalajul, sau nu se ridică la standardul lor în ceea ce privește calitatea. Invers, un produs bun, dar cu un ambalaj neadecvat nevoilor lor, nu va stârni interesul acestora.
Millennials trebuie să fie surprinşi
Sunt natural digitali, sunt activi în social media, ştiu să folosească natural tehnologia şi o fac în mod multitasking. Acest lucru înseamnă ca atenţia lor este mai greu de captat, dar în acelaşi timp pot redistribui un mesaj relevant pentru ei în doar câteva minute.
De aceea, brandurile cu care interacţionează trebuie să fie cel puţin la fel de active ca ei (atenţie active, nu doar prezente) în online şi nu numai. Trebuie să aibă o abordare fresh, să le aducă mereu ceva nou.
Millennials caută autenticitate
Această generație tinde să vadă produsele și brandurile ca pe o extensie a propriei persoane, ca pe niște ajutoare ce-i permit să-și dezvolte propriul brand personal.
Ei doresc produse cu un design de ambalaj care să aibă stil, să fie autentic și unic în categorie, însă în același timp sunt o generație sensibilă la overpackaging.
În partea a II-a a acestui articol, veți afla6 bune practici în designul de ambalaj destinat millennials.