Procesul de branding presupune schimbare. Este despre un nou mod de a te arăta lumii, de a relaționa cu cei din jur sau de a face lucrurile. Și, ca în orice schimbare, este nevoie de curaj în luarea deciziilor, de dedicare și de foarte multă disciplină.
Reușita unui astfel de demers nu este dată de o formulă magică. Sunt pași logici de urmat, însă însoțiți obligatoriu de entuziasmul și de pasiunea ta:
1. Decizi care este ideea pentru care există business-ul tău
2. Îți asumi ideea și o susții în fața organizației
3. Faci vizibilă, clară și coerentă ideea cu ajutorul identității și al comunicării
4. Te asiguri că faci din ideea brandului generatorul de acțiuni pentru toți cei patru vectoride brand (produs/servicii, comunicare, cultură, ambient) și că pui accent în investiție pe vectorii principali de creștere
5. Livrezi ideea către toate audiențele și în toate punctele de contact ale brandului cu acestea.
Întrebări pentru tine:
1. Te-ai gândit că poate fi nevoie de o schimbare la nivel de brand, dacă ceva nu funcționează la nivel de business?
2. Ți-ai informat echipa de manageri ce presupune o astfel de schimbare la nivel de brand?
3. Ești dispus să implici cel puțin o parte din organizație în procesul de branding, astfel încât ideea pe care o descoperi să fie înțeleasă și acceptată și de către angajații tăi?
4. Ai la dispoziție resurse umane și financiare pentru a face tangibilă schimbarea la nivelul celor patru vectori de brand?
5. Poți construi o relație de lungă durată cu echipa de consultanți la care apelezi?