Cand spunem luna mai spunem Cannes. In fiecare an, pe covorul rosu al legendarului Festival de Film de la Cannes intalnim cele mai admirate branduri de lux ale momentului. Agitatia din apropierea Festivalului, dar si nerabdarea publicului de a lua parte la un astfel de eveniment (fie si indirect, doar prin intermediul transmisiilor TV) transforma intreaga planeta intr-una incarcata de emotie si entuziasm.
Cele doua saptamani ale festivalului sunt un adevarat spectacol de glamour, heritage si exclusivitate. Personalitatile prezente la eveniment, dar si brandurile de lux cu care acestea se afiseaza confera evenimentului un grad inalt de expunere, o vizibilitate care atinge cote maxime. Asocierea nu este intamplatoare in lumea luxului, aici brandul vorbeste despre statut, bunastare si succes, iar cei care il poarta imprumuta din atributele acestuia.
Branduri exclusiviste pe covorul rosu
Reputatul brand frantuzesc de bijuterii Chopard este un partener traditional al evenimentului atat in calitate de sponsor, cat si ca furnizor al accesoriilor pe care le poarta actorii prezenti la Festival. La aniversarea celor 150 de ani, in cadrul evenimentului de la hotelul de lux Martinez, Chopard a lansat colectia jubiliara „The magnificient Marilyn Diamond Set” in memoria lui Marilyn Monroe. Piesa de rezistenta a colectiei a fost un colier cu 12 diamante sculptate in forma de inima.
In acelasi an, brandul de vodca Grey Goose lanseaza in parteneriat cu Chopard, editia limitata „Elegance”, remarcandu-se prin designul special al capisonului simbolizand un inel Chopard.
San Pelegrino s-a ridicat si el la inaltimea evenimentului, lansand o editie limitata inspirata de filmul „La Dolce Vita” al lui Federico Fellini. George Clooney si Diane Kruger s-au numarat printre actorii prezenti la eveniment.
Luxul insemna vis, pentru cei mai multi un vis aspirational, o seductie permanenta, iar marile branduri au gasit mereu modalitati de a face acest vis accesibil pentru orice buzunar. Chanel au fost cei care au deschis acest drum prin „Editia pentru buget redus” a rujului lor. I s-au alaturat Hermes, cu esarfele accesibile oricui, dar si Bulgari. Mai departe, brandurile au venit in intampinarea consumatorilor „low budget”, oferindu-le adevarate experiente cu brandul. Un exemplu de acest fel este deschiderea ocazionala a fabricilor pentru vizitele potentialilor consumatori, o reala incursiune a acestora in povestea de brand.
Tendinte in industria de lux
Brandurile consacrate, precum LVMH, Armani, Vertu, Ralph Lauren sau Hermes au deja un public matur, fidel, cu un stil de consum sofisticat, pretios, discret. Simplul fapt de a-si promova povestea procesului de creare a brandurilor pare insa sa nu mai fie suficient pentru a le asigura o pozitie confortabila in categorie.
Au aparut in ultimii ani branduri exclusiviste noi, dedicate segmentului de „cunoscatori”, care desi nu au puterea financiara de promovare a brandurilor consacrate pentru a deveni accesibile publicului larg, atrag prin gradul lor de exclusivitate consumatori de lux pentru care valoarea de unicat face diferenta.Vorbim in acest caz de branduri de lux asociate cu ideea de atasament si implicare emotionala.
Brandurile de lux in era digitala
Consumatorii de branduri de lux sunt sofisticati, iar acest lucru se reflecta si in comportamentul lor de cumparare. In acelasi timp, acest tip de consumator este mereu la curent cu ultimele tehnologii, fiind atent la fiecare noua inventie din domeniu. Acest lucru a fost inteles de brandurile de lux. Brandurile au stiut ca pentru a ajunge cat mai aproape de comunitatile exclusiviste, trebuie sa isi extinda comunicarea in medii digitale si mobile. Brandurile conectate la mediul de business folosesc azi platforme online sofisticate, aplicatii de smartphone, software sociale, design responsive al website-urilor si magazinelor online adaptabil din punct de vedere al continutului pentru toate tipurile de ecran de display (PC, laptop, tableta, mobil) pentru a-si „etala” imagini cu produse si pentru a face posibila cautarea, informarea; si chiar si cumpararea din magazinele online ale unui anumit distribuitor considerat astfel mai transparent.
Campaniile online de activare sau fidelizare a consumatorilor, de crestere a experientei de brand sunt centrate pe imagini si spoturi video cu produse dedicate comunitatilor online de fani, consumatorilor fideli si deopotriva celor aspiranti.
Pentru toate acestea este insa nevoie ca brandul de lux sa fie parte din viata de zi cu zi a comunitatilor exclusiviste, dar si aspirationale, sa fie conectat si prezent cu noutati si sa surprinda mereu prin reactivarea starii de visare si emotie.