Brandurile implica din ce in ce mai mult consumatorul in crearea povestilor lor. De la crearea de continut relevant pana la o intreaga experienta interactiva cu brandul. Un fel de poveste spusa prietenilor. Adica noua.
Mediul offline ne-a invatat sa diferentiem un brand de altul prin muzica, ton al vocii, culoare, poveste. In momentul in care vedem un ad, ascultam un promo la radio sau urmarim o reclama la TV, mintea noastra incepe sa faca asocieri. Informatiile transmise de brand raman intiparite si reapar de fiecare data cand primim un nou semnal din partea brandului.
Cu timpul, setea noastra de cunoastere nu s-a mai multumit cu o comunicare offline a brandului. Ne-am dorit sa interactionam cu brandul multichannel, fiind captivati de unicitatea fiecarui canal de comunicare pe care brandul il folosea pentru a ajunge la noi. Ni s-a deschis usa catre un nou mediu – mediul online sau new media. Social media, bloguri, forumuri, video virale. Diferenta este ca am trecut de la a afla povestea brandului la a deschide usa si a fi parte din poveste. Totul a devenit mai interesant, mai deschis, mai new.
Interactiunea cu brandul a plecat de la noi, de la oameni. Noi am fost cei care am simtit nevoia sa primim mai mult de la un brand decat un simplu argument rational. Fiindca ne place sa cream conexiuni. Si ne place sa ne vedem reflectia in ceea ce se intampla in jurul nostru. In prietenii care impartasesc aceleasi valori, in cauzele in care credem, in jobul care ne hraneste pasiunile si in brandurile care vorbesc lumii despre felul nostru de a fi.
Exista cateva reguli de care brandul tine seama atunci cand ajunge in mediul online si isi doreste sa interactioneze cu noi.
Adaptarea mesajului la moment. Obiceiurile noastre de consum ajuta brandurile sa comunice cu noi inainte, in timpul si dupa ce am facut o achizitie. Important este ca brandul sa interpreteze corect semnalele pe care le trimitem si sa reactioneze atunci cand suntem in impas. Fiindca interactiunea cu brandul este importanta pentru noi, in fiecare moment al luarii unei decizii.
Crearea unor povesti relevante. Mesaje coerente. Autentice. Consistente. Brandurile trimit catre noi mesaje prin intermediul povestilor. Felul in care este spusa povestea ne face sa reactionam si sa ne implicam in viata brandului.
Folosirea de tool-uri si app-uri. Care sa ne usureze interactiunea cu brandul, dar si sa ne ofere o experienta placuta cu acesta.
Ne place sa interactionam cu brandurile. Pasiunile noastre, valorile pe care le cautam in jurul nostru sunt cele care ajuta un brand sa ajunga la noi. Sunt cele care impulsioneaza un brand sa creeze povesti autentice. Relevante, unice si pline de dinamism. Activam brandurile si dialogam cu ele intr-un mediu nou – new media.