Despre creativitate premiată cu Ștefan Ferencz, Brand Design Director Brandfusion

La sfârșitul lunii martie, în cadrul unei ceremonii care a avut loc la Londra, au fost anunțați câștigătorii celei de-a 14-a ediții a competiției Transform Awards Europe, dedicată excelenței în rebranding și dezvoltarea brandurilor, iar Brandfusion s-a numărat printre aceștia, obținând aurul în categoria „Cea mai bună identitate vizuală din sectorul FMCG” cu proiectul de rebranding Adams Supplements.

Cu acest prilej, l-am invitat pe colegul nostru Ștefan Ferencz, Brand Design Director, să ne împărtășească câteva gânduri despre ce înseamnă participarea și câștigarea unui premiu la o astfel de competiție, într-un domeniu atât de efervescent cum este brandingul, despre proiectul Adams Supplements, cât și despre ce face diferența în designul de brand.

Nu este nici prima participare, nici primul premiu obținut la o competiție cu renume internațional în industrie. De ce este importantă pentru tine participarea la competiții de branding sau design de brand?

Participarea la competiții de branding este importantă deoarece ne amintește că muncă noastră trebuie să aibă substanță și valoare în față celor mai înalte standarde și rigori. Doar așa putem evolua că profesioniști de la an la an și putem provoca la rândul nostru industria autohtonă.

Într-adevăr, nu este primul premiu din portofoliul Brandfusion, însă este prima gală de așa anvergură la care am am luat parte, unde am simțit emoțiile tuturor participanților și unde am urcat pe scenă pentru a primi trofeul. Doar această experiență în sine ar fi fost ceva unic, însă reușita noastră înseamnă mult mai mult.

Este, însă, prima participare și primul premiu la competiția Transform Awards. Ce înseamnă acest succes pentru tine și pentru Brandfusion?

Pentru noi, echipa Brandfusion, acest premiu dovedește că metoda noastră strategică dă rezultate cu care putem să ne mândrim la nivel înalt. Acest succes întărește încrederea în noi, ne confirmă valoarea și faptul că facem branding de calitate, recunoscut internațional. Este și o recompensă binevenită după perioada intensă și provocatoare a ultimilor ani, care ne dă energie să continuăm tot așa.

Poate văzând din afară nu pare așa, dar decizia de a participa la o astfel de competiție și procesul în sine nu sunt deloc ușoare. Cum ai descrie tu acest demers și ce presupune el de fapt?

Participarea la competiții este întotdeauna provocatoare. Proiectele trebuie prezentate succint, explicate și expuse cât mai atrăgător, cu imagini de impact. Cerințele de aplicare sunt extrem de precise, iar eu nu am fost foarte încrezător inițial. Probabil am fost intimidat de numele răsunătoare ale concurenței care câștigă de obicei aceste premii, însă, după o analiza detaliată a criteriilor și încurajarea echipei, am decis să participăm.

Ce argumente au stat la baza deciziei de a înscrie proiectul de rebranding Adams Supplements în competiție, într-un sector atât de vast și dinamic cum este FMCG? Ce te-a făcut să crezi în el?

Au fost mai multe argumente pentru a participa cu acest proiect. Adams Supplements este o bună reprezentare a unei transformări radicale prin strategie de brand, poziționare și design de ambalaj. Știind că evoluția (before/after) este un criteriu important de notare în această competiție, am decis să prezentăm procesul acestui proiect.

Am crezut mult în impactul adus de această transformare, în coerența rezultatului la nivel vizual și în valoarea adăugată de munca noastră acestui brand.  

Printre candidații la premiul pentru „Cea mai bună identitate vizuală din sectorul FMCG”, s-au aflat nume mari din domeniul designului de brand la nivel internațional, PepsiCo Design & Innovation cu proiectul Cheetos Cheddar sau Elmwood cu un proiect pentru brandul Mars Wrigley, dacă ar fi să dăm doar două exemple. Ce crezi că a făcut diferența în favoarea proiectului Adams Supplements realizat de Brandfusion?

Într-adevăr, agenții renumite au participat cu branduri la fel de impunătoare, ce ne-au făcut să ne simțim mândri chiar și pentru selectarea noastră în shortlist. Atunci am aflat cu mândrie că avem ca și competitori agenții internaționale renumite care au participat cu proiecte puternice.

În aceste proiecte, transformările au fost considerabile, însă nu radicale. Au fost mai degrabă evoluții logice, rezolvări rafinate ale unor nevoi sau doar un refresh vizual. Consider că diferența în favoarea proiectului nostru a fost evoluția spectaculoasă pe care am gândit-o pentru brandul Adams.

Ce „rețetă” ai folosit pentru a crea identitatea vizuală Adams Supplements, acum premiată cu aur la Transform Awards Europe?

Rețeta folosită a fost aceeași că în majoritatea proiectelor Brandfusion. Alături de client am creat o hartă a poziționărilor vizuale a competiției, pe care am identificat zonele propice de dezvoltare. În acest proces am înțeles foarte bine așteptările clientului, ierarhia elementelor de pe etichete, nevoia de sistematizare ce stă la baza unei soluții de design destul de complexe.

După câteva explorări grafice și schițe de structură a informației pe ambalaje, a trebuit să ne întoarcem la insight-urile strategiei de brand, având în minte nevoia finală a consumatorului. Cu piramida lui Maslow în minte, am reușit să conturăm designul master al ambalajelor.

Ne-am concentrat pe diferențierea clară între game și produse, pe implementări facile de producție, păstrând totuși unitatea vizuală a brandului. Rezultatul este un design de ambalaj modern, ușor de reținut și care comunică clar consumatorilor beneficiile produsului.

Care este impactul recunoașterii valorii muncii tale la un nivel atât de înalt, atât din perspectiva umană, cât și cea a designerului?

Nu este doar recunoașterea muncii mele, acest premiu fiind rezultatul muncii întregii echipe. Atât pe plan personal, cât și ca designer, acest succes este un imbold pentru a îndrăzni mai mult, pentru a explora creativitatea în toate formele ei și pentru a ridica standardele în brandingul autohton.

Îmi imaginez că orice proiect viitor îl voi gândi și lucra ca și cum ar urma să fie supus rigorilor și cerințelor de înscriere într-un concurs de mare anvergură. Totodată, o văd și ca pe o provocare pentru noii clienți, care ar trebui să ne ofere mai multă încredere și libertate în viitoarele proiecte.

Construim soluții pentru
contexte diverse de business

Vezi procesul nostru