Să presupunem că ai hotărât să participi la un raliu. Nu trebuie să fie un raliu internațional. E suficient și un raliu local, în jurul orașului. Primul lucru pe care-l faci este să-ți evaluezi corect șansele (care sunt mașinile cu care te vei lupta, ce caracteristici au, care este puterea mașinii tale, cât de pregătit ești, ce tactici folosesc competitorii tăi etc.), apoi să-ți pui la punct strategia de luptă.
Imaginează-ți că brandul tău participă zilnic la un raliu, a cărui miză este câștigarea atenției consumatorului.
Ca să urce pe podium trebuie să-și evalueze corect statusul actual și să-și facă un plan de abordare. Auditul profesionist de brand este consultul de care are nevoie brandul tău pentru a afla în ce stadiu se află și pentru a-și planifica acțiunile viitoare.
Iată trei motive pentru care ai nevoie de un audit profesionist de brand:
Perspectivă completă asupra brandului
Cel mai probabil primești săptămânal zeci de rapoarte despre cum se descurcă brandul tău: în online, în vânzări etc. Niciodată însă aceste rapoarte nu sunt corelate și nu țin cont de context sau de the bigger picture.
Auditul profesionist de brand îți oferă o imagine clară și completă asupra: industriei și trendurilor, competiției și cum se raportează brandul tău la ea, percepțiilor interne și externe față de brand și modului în care este construit brandul (de la fundamentele sale, până la cum comunică).
Insight-uri valoroase de dezvoltare
În contextul în care schimbarea este noua normalitate, brandurile care vor să fie reper în industria lor trebuie să fie atente la trenduri și să sesizeze din timp oportunitățile.
Care sunt mișcările din piață? Ce poziție adoptă principalii competitori? Care au fost schimbările care au marcat industria în ultima perioadă? Ce așteptări au clienții de la industrie și de la jucătorii din industria respectivă? – sunt doar câteva dintre întrebările la care îți va răspunde un audit profesionist de brand și care te vor ajuta să sesizezi oportunitățile înaintea competiției.
Framework testat, care și-a dovedit eficiența
Da, poți face un audit de brand folosind doar resurse interne. Dar cât de utile vor fi rezultatele? Cât de mult timp poți aloca resurselor tale pentru a defini un framework și a-l urma îndeaproape? Și cât de relevant este acest framework ținând cont că nu a mai fost testat anterior?
Avantajul auditului profesionist de brand este că e realizat de o echipă de consultanți specializați, care au mai făcut asta în zeci de alte proiecte, cu rezultate valorificate în proiecte de rebranding. Au pus la punct un framework detaliat și știu cum să abordeze proiectul astfel încât rezultatele obținute să fie aplicabile business-ului tău.