Nevoia de identitate vizuală
Folosirea unui simbol vizual cu scopul de a marca identitatea unei companii este o idee de milenii. Vestigiile egiptene indică faptul că aceștia își marcau cu un simbol turmele de animale. În timpurile moderne, odată cu apariția business-urilor, rolul identității vizuale s-a extins, iar valoarea pe care o poate capitaliza a devenit din ce în ce mai importantă. Se poate spune că, în timp, ceea ce face bine sau rău o companie, se incapsulează într-o combinație unică de trei elemente din care poate fi construită identitatea vizuală: simbolul, litera cu care este scris numele și culoarea.
Rolul identităţii vizuale în designul unui brand
Identitatea răspunde unor întrebări pe care clienții și consumatorii și le pun despre un business sau despre un produs: Cum îmi face viața mai bună, de ce ar trebui să am încredere în acest business, de ce ar trebui să-mi pese de acest produs, din ce categorie face parte, ce mesaj transmite numele acestui business etc? În acest fel, o identitate vizuală desenată strategic pune în prim plan strategia brandului, care reprezinta suma răspunsurilor importante pe care o companie le oferă despre ea și produsele sale.
De aceea, într-un proces de branding sau rebranding, etapa de design a identității vizuale începe abia după încheierea etapei de strategie de brand în care se stabilesc informații definitorii despre business sau produs: ideea brandului, promisiunea de valoare, valorile, diferențiatorii business-ului. Pe baza strategiei se ia decizia dacă designul identității vizuale va aborda o soluție de face lifting (ajustarea identității existente), o soluție care să exprime o etapa noua în evoluția businessului sau chiar una care să indice faptul că business-ul respectiv revoluționează industria sa.
Când ştii că o identitate vizuală îşi face treaba
O identitate vizuală desenată strategic are în vedere urmatoarele aspecte: Să spună clar promisiunea de valoare pe care business-ul o face clienților săi
\ Să iasă în evidență în categorie / industrie
\ Să fie memorabilă
\ Să identifice ușor despre ce este business-ul
\ Să exprime încredere
\ Să fie adaptabilă pentru orice suport (print, digital, video etc.) și la orice dimensiune.