Cum creezi conținutul generat de brand

Viteza cu care se creează conţinut în mediul online este uluitoare. Este mult mai uşor să creezi conţinut online şi mai eficient din punct de vedere al costurilor să-l faci vizibil în faţa unui număr mult mai mare de consumatori, ţinând cont că bugetul din online se calculează la nr. Clickuri / de acţiune pe care consumatorul o întreprinde.  

Totodată, prezenţa în creştere a consumatorilor în mediul online, în special din noile generații Z sau Millenials, împinge brandurile să se lanseze sau să-şi intensifice acţiunile digitale.

Brandurile simt nevoia să creeze cât mai mult, cât mai repede şi riscă să-şi piardă propria identitate. De aceea, provocarea brandurilor este să găsească modalităţi de a folosi mediul digital pentru a-şi pune în valoare autenticitatea lor. O metodă bună, prin care poţi face asta, este creând conţinut generat de brand.

Ce înseamnă asta?

Înseamnă că brandul îşi poate păstra autenticitatea în mediul online doar atunci când conţinutul pe care îl creează este bine ancorat în ceea ce reprezintă brandul:

/ atributele acestuia

/beneficiile pe care le oferă consumatorilor săi

/personalitatea

/aspiraţiile brandului

Oricât de multe like-uri primesc pozele cu pisici şi meme-urile în Social Media, dacă nu au legătură cu brandul sau cu personalitatea sa, ele nu ajută cu adevărat brandul să-şi consolideze imaginea.

Fiecare comunicare “on-brand” este un pas înainte către construcţia unui brand solid. Fiecare comunicare “off-brand” este un pas în lateral sau de multe ori un pas înapoi.

Cum creezi branded content? Iată câteva insight-uri care să te ajute.

Evită folosirea de automatizări care-ţi depersonalizează brandul

Astfel de automatizări sunt softurile care îţi creează ad-uri pentru campaniile de Google Display. Un headline şi o imagine “aşezate” într-un template nu înseamnă automat că brandul tău vorbeşte coerent. Sau ferestrele de chat care pur şi simplu îţi apar pe ecran automat, fără a crea o relaţie

Targeteaza out-of-the-box

Toată lumea targetează după vârstă, sex, şi localitate. Cum ar fi dacă ai putea targeta după obiceiurile de consum sau ingredientele preferate (mai ales dacă ai avut capacitatea să strângi aceste insight-uri folosind prima bună practică despre care am povestit anterior – aceea prin care site-ul brandului este turnul de control prin care trec informaţii valoroase despre nevoile/aşteptările/intenţiile consumatorului

Creează conţinut relevant pentru nevoile / aşteptările consumatorului

“Laudă de sine nu miroase a bine”, se aplică şi în cazul brandurilor. Brandurile care vorbesc doar despre ele în mediul online nu creează ataşament pe termen lung şi nu par autentice.

Exemplu: Pe plan local, Samsung a creat prin autenticitate și abordări originale experiențe unice pentru comunitatea de utilizatori. Pe lângă conținut autentic bazat predominant pe stories, a construit o platformă de colaborare și content creation cu un grup de influenceri cu valori și pasiuni comune cu ale brandului (tehnologie, fotografie, film, muzică, design), unde aceştia au acces la resurse, specialişti şi cursuri pentru a genera conţinut mai bun.

Lidl are una dintre cele mai active pagini de brand din România pe Facebook, cu peste 2,1 milioane de fani, unde conținutul este produs în proporție de 50% in-house. Și-a crescut puternic în ultimul an comunitățile de pe Instagram și YouTube prin promovarea de rețete și tips & tricks pentru viața de zi cu zi.

Exemplu: Stripped este un brand englezesc de healthy snacks şi suplimente alimentare care a înţeles cum poate fi autentic prin conţinut în mediul online.

Conţinutul pe care îl creează este relevant pentru aşteptările consumatorilor, care nu vor doar să ştie care sunt beneficiile produselor, ci şi cum le pot folosi zi de zi.

Astfel, pe site-ul lor au o secţiune dedicată reţetelor în care poţi folosi produsele lor, pe diferite momente de consum (desert, mic dejun etc.) şi chiar şi pentru diferite nevoi - reţete de workout, reţete vegan..

Chipotle este un brand american de fast-food care încurajează fermierii locali. Şi este un exemplu perfect de autenticitate în mediul digital.

Cum fac asta? Folosindu-se în online de mantra brandului: back to basics, focus pe lucrurile simple.

Asta înseamnă comunicare umană, interacţiune 1 la 1. Brandul are o echipă de mai mulţi Social Media Manageri, fiecare dintre ei aducând propria personalitate în tonul vocii brandului. Fiecare dintre ei îşi semnează postările şi răspund la un nivel personal celor cu care interacţionează.

În plus, peste 80% dintre comentariile din Social Media primesc un răspuns din partea brandului (83% pe Facebook) şi de cele mai multe ori reflectă înţelegere umană, dorinţa de a ajuta.

Construim soluții pentru
contexte diverse de business

Vezi procesul nostru