Fie ca vorbim de B2C sau B2B, marketingul prin continut (content marketingul), daca este realizat asa cum trebuie, poate fi o modalitate extraordinara de a obtine clienti si a fideliza clientii existenti. Insa ceea ce este esential de inteles este ca in urma scrierii a 3 articole pe blog si a 4 postari pe facebook - clientii nu vor da buzna. Pentru ca nu este vorba doar despre a scrie continut online, ci de a-l scrie cu un scop, in baza unei strategii pe termen mediu si lung, in conformitate cu brandul, masurand si evaluand indicatorii de performanta (KPI’s) potriviti. Si nu numai atat..
De ce content marketing pentru business?
Scopul marketingului prin continut este sa atraga clienti noi si sa-i retina pe cei existenti prin crearea constanta de continut valoros pentru audienta vizata, care sa influenteze in timp comportamentul audientei in mod favorabil brandului respectiv. Intrucat acest comportament este intr-o continua schimbare, activitatea de content marketing trebuie sa fie constanta si continua, sa se adapteze si in acelasi timp, sa construiasca directii noi, sa educe constant audienta.
In mediul online utilizatorul este din ce in ce mai dornic de continut relevant, care sa-i furnizeze informatiile pe care si le doreste atunci, in etapa procesului de achizitie in care se afla la momentul cautarii. De asemenea, utilizatorul ia deciziile emotional, tinand cont de modul in care s-a simtit in urma interactionarilor din online pe care le-a avut cu brandul de la care va cumpara intr-un final.
Ce implica marketingul prin continut?
Content marketingul implica scrierea de continut care sa construiasca o conexiune cu clientul sau potentialul client, fara a se incerca vanzarea efectiva a produselor sau serviciilor. Continutul trebuie sa fie util si interesant pentru publicul vizat, sa fie educational, sa-i raspunda la anumite intrebari, sa-i arate expertiza companiei, sa construiasca credibilitate si sa pozitioneze brandul in mintea publicului ca fiind sursa la care merita sa apeleze atunci cand va avea nevoie.
Ceea ce isi doreste potentialul client de la un brand nu sunt in mod special produsele sau serviciile acestuia (pe care cel mai probabil le gaseste si la altii), ci este experienta pe care i-o ofera, ceea ce simte atunci cand interactioneaza cu brandul prin orice forma de continut produs de brandul respectiv. Deci continutul este un mijloc excelent prin care poti imbunatati sau construi experiente extraordinare pentru publicul tau, care sa-l atraga si sa-l determine sa ramana. In plus, sa-l transforme intr-un sustinator al brandului, care la randul lui va povesti altora despre extraordinara experienta pe care i-a oferit-o brandul respectiv (brand advocacy).
Castigarea increderii consumatorilor
Una dintre provocarile mediului online, dar si o problema cu care se confrunta in special business-urile mici si medii, este castigarea increderii publicului. Acesta este si primul pas spre transformarea potentialului client in client, respectiv obtinerea de lead-uri si vanzari din activitatea online. Credibilitatea si increderea in brand si produse/servicii se obtine in online tocmai prin content marketing, printr-o continua relationare cu audienta, in fiecare dintre etapele procesului de achizitie.
Concluzii
Prin content marketing iti cresti notorietatea in online, te pozitionezi ca expert in domeniul tau, arati ca stii despre ce vorbesti, ca ajuti nu doar prin produse/servicii de calitate, ci si prin atentia acordata dorintelor publicului tau si astfel, castigi mult dorita incredere si implicit, rezultate la nivel de business.