Noutatea adusă de mediul online faţă de orice alt tip de media este aceea că oferă acces rapid la milioane de consumatori din zone geografice diferite. În plus, mediul online nu doar transmite date despre website-ul tău, dar te şi ajută să centralizezi informaţii preţioase despre clienţii tăi. Succesul brandului, a business-ului tău, este şi mai aproape dacă urmezi câteva bune practici.
În secolul XXI online-ul este prima condiţie pentru existenţa unui business. Un website este necesar pentru a da naştere unui brand, a-l creşte şi a-l menţine pe podium. Cine crezi că are mai mulţi fani, dintre un brand promovat în online şi unul offline, în condiţiile în care un site din Madagascar poate fi vizitat instant de un utilizator din New York? Cu toate acestea, mediul online nu este folosit la capacitate maximă de către business-uri antreprenoriale.
De cel mai multe ori, business-urile ignoră capacitatea online-ului de a furniza date statistice amănunţite despre preferinţele şi comportamentul utilizatorilor pe website. Pe de altă parte, deseori atenţia multor business-uri este captată de obţinerea clienţilor noi, unici, fără să se gândească la fidelizarea lor ca o fiind componentă estentiala a succesului unui business. Fidelizarea a cât mai multor utilizatori demonstrează calitatea serviciilor şi produselor din spatele brandului.
Un brand creşte dacă îi oferi condiţiile propice de dezvoltare în online.
Una dintre aceste condiţii este construirea unor strategii de marketing online bazate pe rapoarte statistice extrase în urma vizitelor pe website. Promovează subiectele cele mai citite, oferă promoţii la produsele cele mai vândute şi creează legături cu produse adiacente.
Altă condiţie este relaţionarea datelor culese din website, social media, blog etc. astfel încât să poţi crea un profil consistent al utilizatorilor. Dacă ai un website de campanie, altul principal şi un blog, încearcă să atragi consumatorii la toate aceste adrese şi chiar să le oferi un produs promoţional.
Reformuleaza-ţi conţinutul într-o formă atractivă şi ţine seama de nevoia de responsivitate a site-ului în condiţiile in care majoritatea utilizatorilor folosesc telefonul mobil să afle informaţii despre brand afişate în online. Cu cât navigaţia este mai uşoară pe site, cu atât utilizatorul petrece mai mult timp acolo şi tinde să-şi transforme curiozitatea în cumpărare.
Postările de pe social media cu link către website atrag utilizatorii pe pagina site-ului, iar dialogurile aprinse despre produse şi servicii se pot purta apoi în secţiunea de comment-uri. O activitate constantă pe o pagina web oferă un avantaj SEO pentru acea adresă. Consumatorii activi pot fi fidelizati prin produse şi servicii, oferte avantajoase şi conţinut online atractiv şi bine documentat. Un consumator fidel, întodeauna va recomanda brandul tău către cineva cunoscut.