Brandul este printre puținele active ale unei companii care se apreciază în timp
Un lucru știut în business este că activele se depreciază. Se depreciază utilajele, computerele, clădirile, tehnologiile etc. Autoturismul, pentru care semnezi chiar acum achiziția, s-a devalorizat cu minim 10%, din momentul în care ai ridicat stiloul de pe contract.
Totul se depreciază. Brandul însă este singurul activ deținut de o companie care, dacă este gestionat eficient și beneficiază de investiții, își apreciază valoarea în timp.
Nu de puține ori ne-am întâlnit cu business-uri de producție care au făcut investiții semnificative în tehnologizare, în spații de lucru, în distribuție, dar care au ignorat cu desăvârșire investiția în brand. Ce s-a întâmplat? Produsele lor erau devalorizate datorită lipsei de atractivitate și de racordare la contemporaneitate, a lipsei de comunicare relevantă, a lipsei de transfer către consumator a calităților intrinseci ale produselor.
Orice întârziere în decizia de a investi în brandul tău înseamnă a lăsa loc incertitudinii din viitor.
Te-ai gândit la construcția unui brand ca la o investiție și nu ca la o cheltuială? Și la faptul că investiția în brand trebuie prinsă în planul de business, separat de bugetul de marketing?
În ce măsură clienții tăi sunt loiali produselor sau serviciilor pe care le oferi? 50% dintre clienți sunt pregătiți să plătească mai mult cu 20-25%, pentru un brand căruia îi sunt fideli*.
Ai simțit în anumite momente că, dacă ai fi avut un brand mai puternic, ai fi negociat mai bine cu partenerii de business?
Clienții tăi sunt deschiși să încerce un nou produs sau serviciu? 50% dintre clienți sunt deschiși să încerce un nou produs sau serviciu de la un brand pe care îl preferă și în care au încredere*.
Ai constatat cum un brand puternic atrage ca un magnet cei mai buni angajați de pe piață?
*S.M. Davis, Brand Asset Management for the 21st Century Study.