Fie că business-ul tău este un start-up în creștere sau trecut recent printr-un proces de branding rapid de tip sprint, următorul pas este să faci demersurile necesare pentru înregistrarea și protejarea acestuia pe teritoriul unde activează.
Dacă procesul de branding are loc intern, înainte de a te lansa în orice schimbare, asigură-te că numele brandului și noua identitate sunt eligibile pentru înregistrare națională (OSIM) pe clasele de servicii și produse pe care business-ul tău activează. Este recomandat să faci o verificare de eligibilitate detaliată și să iei legatura cu un specialist în proprietate intelectuală.
Un aspect de care trebuie să ții cont în această etapă este o viitoare extindere internațională a serviciilor și produselor tale, fapt ce necesită o verificare și o protejare a brandului la nivel european (EUIPO) sau mondial (WIPO). Alternativ, poți înregistra identitatea brandului doar în țările unde știi exact că brandul se va extinde în viitor.
Este recomandat să înregistrezi identitatea brandului sub forma unei mărci combinate, adică atât expresia verbală a brandului (numele), cât și expresia grafică a acestuia (logoul). Pentru a proteja și a reduce șansele de viitoare opoziții, este indicat să incluzi și sloganul sau culorile principale pe care le folosești în identitate. Pentru cazurile în care noul brand are în componență un design de produs sau ambalaj cu elemente unice și inovatoare, ia în calcul să înregistrezi și aceste elemente ca mărci industriale sau brevete.
Ține cont de faptul că procesul de înregistrare este unul de durată (există o perioada de verificare și așteptare posibile opoziții), astfel că este recomandat să faci demersurile de înregistrare cât mai repede posibil, odată ce ai identitatea finalizată.
Protejarea brandului tău este doar primul pas. Nu uita că un brand este cu adevărat diferențiabil atunci când produsele și serviciile acestuia sunt racordate la valorile brandului, iar prin comunicarea și experiențele oferite consumatorilor, acesta devine unic.