Symmetrica este lider în industria de pavaje vibropresate din România. Această poziție a fost câștigată prin extinderea la nivel național, cu cinci fabrici în principalele regiuni ale țării, cu un istoric de peste 20 de ani și o echipă dedicată de peste 400 de oameni, și, în plus, cu un fapt unic în industrie: dezvoltarea propriilor linii de producție.
Cu toată această dezvoltare intensă, compania încerca să găsească răspunsuri unor întrebări de business: De ce nu suntem percepuți ca lider, deși cifrele susțin acest lucru? De ce nu am reușit să transmitem în piață calitatea inovatoare a produselor noastre? De ce publicul nostru continuă să creadă că suntem o companie regională și nu una națională, cu capacitatea de a ne extinde în viitor și în afara granițelor țării? Cum am putea să ne extindem business-ul către segmentul de consumatori finali?
Traseul construcției brandului Symmetrica a fost unul clasic. Business-ul s-a concentrat pe creștere, pe extinderea teritorială, pe creșterea capacității de producție și pe inovație în portofoliu, omițând să valorifice și potențialul de performanță al brandului. În consecință, imaginea business-ului s-a desincronizat de realitatea acestuia și n-a mai reflectat poziția și contribuția sa reală în industrie, iar efortul de creștere a fost sensibil îngreunat.
Soluția noastră la întrebările business-ului a fost de a „restaura” brandul Symmetrica, astfel încât acesta să susțină atât obiectivele pe termen lung ale business-ului cât și creșterea și diversificarea în continuare.
Am inițiat procesul de descoperire cu un workshop cu echipa de brand. Obiectivul a fost să aflăm adevărul care a motivat dezvoltarea organizației, care a impulsionat evoluția afacerii și a dat sens principiilor ce călăuzesc atât relațiile din echipă cât și pe cele cu clienții. Am aflat, lucrând aproape de antreprenori și de echipa de management, că business-ul a fost construit pe ideea „făcut să dureze, temeinic, de la început”. Ideea a fost dusă mai departe nu doar de calitatea produselor, dar și de calitatea relațiilor umane pe care membrii echipei le-au construit în timp. Așa am extras și condensat într-un slogan adevărul de profunzime al brandului, ideea sa: “Legături care durează”.
Identitatea folosește simbolul infinitului, care are un caracter profund umanist și transmite ideea de evoluție și continuitate. Am ales o culoare vibrantă, care să exprime fără echivoc dorința de a păstra relațiile umane vii și mereu relevante. Am intensificat impactul creat de identitate, personalizând simbolul universal al infinitului cu un element care definește Symmetrica: legăturile care se îmbină.
Sistemul de comunicare vizuală a fost regândit și transformat în spiritul noului brand. Se concentrează pe transmiterea ideii de relație de durată, de la stilul fotografiilor, la limbajul grafic folosit în materialele de comunicare (pictograme de produs, simboluri etc.). Regulile noului design au fost implementate la nivelul materialelor de comunicare interne și externe. Cel mai amplu proiect din această etapă a fost redesignul catalogului de produse Symmetrica, un puternic instrument de vânzare. Astfel, am transformat comunicarea vizuală într-un vector de exprimare a caracterului riguros, bine-structurat al organizației.
Necesitatea prezenței online a unui brand nu mai este discutabilă. Provocarea actuală este integrarea tuturor experiențelor digitale (site, social media etc.) ale clienților, cu scopul de a le oferi acestora nu doar informație despre produse și servicii, ci acces ușor și personalizat la soluțiile companiei. Mai mult decât atât, interacțiunile din online trebuie să potențeze relațiile de colaborare cu clienții și să-i încurajeze să participe la dezvoltarea produselor.
Site-ul Symmetrica a fost construit pe platforma Dynamicweb, un sistem integrat de management al prezenței online. În cazul website-ului Symmetrica, principalele beneficii oferite de platformă au fost: o interfață ușor de comutat atât pentru portalul B2B, cât și pentru B2C, pentru a accesa diferite produse și informații; selecția de produse și coșul de cumpărături sunt urmate de formulare de prețuri și call to action, care permit utilizatorilor să ia decizii rapide; analiza integrată a traficului pe site, care permite vizualizarea comportamentului vizitatorilor (timpul petrecut pe site, paginile și produsele preferate, cele mai citite postări de blog etc.); integrarea optimă între site-ul web și rețelele sociale în care brandul este activ, oferind astfel utilizatorului o experiență online coerentă pe mai multe canale media digitale.
Platforma a permis crearea unei baze unice de clienți, concentrând astfel informație atât din sistemul intern de management (ERP) cât și din site și din Social Media. Acest lucru a crescut eficiența managementului bazei de clienți și a acțiunilor de marketing online și offline.
O soluție oferită de noi la întrebarea cum poate business-ul să-și extindă prezența și în segmentul clienților finali, a fost să creăm site-ul www.inspiratiepavaje.ro. Construcția lui urmărește obiceiul acestui segment de a se documenta și a decide asupra soluțiilor de pavaj adoptate pentru casa lor, inspirația fiind un element important în decizia acestora de achiziție. Consumatorul are însă posibilitatea nu doar să se inspire asupra soluțiilor de pavaj, dar, foarte importat poate să solicite detalii de la echipa Symmetrica și astfel, fiecare informație intră în baza unică de clienți, ceea ce oferă o imagine completă asupra nevoilor celor două categorii mari de clienți: B2B și B2C. Desigur, un element important în digitalizarea prezenței brandului Symmetrica a fost și alinierea la cerințele noi - mobile. Versiunile mobile-friendly ale manifestărilor brandului fac experiența cu Symmetrica mai accesibilă ca oricând.
Citește mai mult